לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב־מיארה, הודיעה הערב (ראשון) על התנגדותה להצעת הממשלה להקמת ועדת חקירה לאומית לאירועי השבעה באוקטובר, קרא העיתונאי יקי אדמקר בתוכנית "הפטריוטים" לשנות את כללי המשחק.
במהלך הדיון באולפן, טען אדמקר כי הממשלה הגיעה לנקודת אל-חזור ביחסיה עם היועמ"שית, וכי על השרים להפסיק לקבל את תכתיביה כתורה מסיני. לדבריו, מרגע שהממשלה הביעה חוסר אמון מוחלט בתפקודה, אין מקום להמשיך ולהתנהל מולה בצינורות המקובלים.
בצעד הפגנתי, שלף אדמקר דף נייר שנועד לייצג את חוות הדעת המשפטיות המגיעות מלשכת היועמ"שית, וקרע אותו לגזרים בשידור חי. "בעיניי, שרי הממשלה צריכים לקבל כל חוות דעת של גלי בהרב-מיארה בצורה הזאת", הצהיר אדמקר תוך כדי קריעת המסמך.
לטענתו, התערבותה של בהרב-מיארה בהחלטות כמו הקמת ועדות חקירה חורגת מסמכותה ופוגעת בליבת העשייה הממשלתית. "השרים, זה המנדט החוקי שלהם להחליט איזו ועדה תקום והם האחראים לכך, בלי שום התערבות שלה", הסביר אדמקר. הוא הוסיף כי במקרים רבים, דווקא עמדת היועמ"שית היא זו שמנוגדת ללשון החוק, שכן החוק מקנה לממשלה את הסמכות להקים ועדות חקירה.
המנחה ינון מגל איתגר את אדמקר ותהה האם משמעות הדברים היא התעלמות מוחלטת משלטון החוק ומבג"ץ. בתגובה, חידד אדמקר כי הצעתו אינה קריאה לאנרכיה, אלא דווקא חזרה לעקרונות החוק המקוריים, שנועדו לאפשר לנבחרי הציבור לממש את מדיניותם.
"אנחנו כל הזמן נותנים עוד ועוד מהחבל כדי שירמסו את הבחירה של העם בקלפי", טען אדמקר. הוא סיכם את עמדתו בהמלצה מעשית לשרים: "הגיע הזמן בנושאים מסוימים להתייחס לדפים של גלי בהרב-מיארה ככאלה שלקרוע אותם לפח – וללכת לפי החוק. אני לא אומר לשרי הממשלה תדרסו את החוק, אלא תלכו לפיו".
אדמקר חתם את דבריו בעצה צינית ליועמ"שית: "אם היא מחליטה להישאר בתפקידה, שתשלח מכתב לממשלה מה כן מותר לה לעשות, זה יהיה הרבה יותר קל".
