בעקבות הפרסום ב-C14 של התיעוד בו נראה ילד ערבי, כך לדברי תושבים מקומיים, כשהוא מגיע רכוב על קורקינט לכניסה לחצר של משפחה יהודית ברמלה בליל שבת האחרון, ועוצר במיוחד כדי לכבות חנוכיית "מגן דוד" שהוצבה במקום, המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי פתחה בחקירה.

תושבים ברמלה טוענים: "ילד ערבי ביזה חנוכייה במכוון" | תיעוד
"המשטרה רואה בחומרה כל אירוע אלימות, פגיעה באדם, ברכושו וברגשות הדת, ופועלת עם כל הכלים העומדים לרשותה על מנת להגיע לחשודים ולמצות עמם את הדין", נמסר מטעם המשטרה.
האירוע ברמלה אינו מקרי, והוא מצטרף לשרשרת פרובוקציות אנטישמיות במרחב הציבורי במהלך ימי החג. רק ביום חמישי האחרון זעקו הרשתות בעקבות תיעוד מקומם מקניון ויצמן בתל אביב. באותו אירוע, נראתה אישה ערבייה עטויה בחיג'אב כשהיא מכבה בהפגנתיות את נרות החנוכייה שהוצבה בקניון.
בתיעוד מתל אביב נראה גבר המתלווה לאישה כשהוא עומד לצידה ומוחא לה כפיים בהתלהבות בזמן שהיא מבזה את החג. חומרת האירוע התעצמה כאשר לאחר שכיבתה את הנרות ויצאה מהמקום, שבה האישה אל החנוכייה פעם נוספת כדי לוודא שהאור אכן כבה – כל זאת בזמן שהיא מתעדת את עצמה ואת המעשה הנתעב לטובת הרשתות החברתיות.
בעוד שמרבית הציבור הישראלי הגיב בזעזוע למראות הללו, יש מי שבוחר להעניק להם "רוח גבית" ועטיפה של אינטלקטואליזם נאור. עיתונאי "הארץ", גדעון לוי, פרסם מוקדם יותר היום טור דעה מקומם במיוחד, בו הוא לא רק מצדיק את המעשים, אלא אף מהלל אותם.

בטורו, הגדיר לוי את ביזוי החנוכייה כ"פעולת מחאה מרהיבה" וכ"התקוממות סמלית" נגד המצב בעזה. לוי תקף את הציבור הישראלי שחוגג את החג ואוכל "סופגניות מפונפנות" בזמן הלחימה, וטען כי מותר ואף ראוי "לקלקל" ליהודים את השמחה.
"לא יפה לכבות נרות של חנוכה", כתב לוי בציניות בטורו, "אין לי מושג מה הניע את האישה האמיצה לעשות כן, אבל קשה לחשוב על פעולת מחאה לא אלימה מרהיבה מזאת". לוי אף הוסיף אמירה מקוממת במיוחד נגד מורשת ישראל כשכתב: "את החג שהיהודים חוגגים לרגל ניצחון מרד החשמונאים נגד הכובש היווני, מותר לשבש".
