accessibility-icon
share-icon
צילום: ללא

תושבים ברמלה טוענים: "ילד ערבי ביזה חנוכייה במכוון" | תיעוד

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

א טבת ה'תשפו (21.12.25)

42

2

like

11

dislike

התופעה המקוממת של ביזוי סמלי היהדות בחג החנוכה נמשכת: לדברי תושבים בשכונת עמישב ברמלה, ילד ערבי תועד מכבה חנוכייה בחצר של משפחה יהודית • התקרית מצטרפת לתיעוד המרתיח מקניון ויצמן בת"א, שבו ערבייה עטויה חיג'אב ביזתה את החנוכייה • בינתיים, עיתונאי "הארץ" גדעון לוי מעניק לגיטימציה למעשים: "פעולת מחאה מרהיבה של אישה אמיצה"


מה שהחל כאירוע נקודתי בתל אביב, נראה כעת כטרנד מסוכן ומתוזמן של ביזוי חג החנוכה: תיעוד חדש שהגיע לידינו חושף מקרה נוסף של פגיעה בסמלי החג, הפעם בשכונת עמישב ברמלה. בליל שבת האחרון, תועד ילד ערבי, כך לדברי תושבים מקומיים, כשהוא מגיע רכוב על קורקינט לכניסה לחצר של משפחה יהודית בשכונה, ועוצר במיוחד כדי לכבות חנוכיית "מגן דוד" שהוצבה במקום. תלונה הוגשה במשטרה לבירור פרטי המקרה.

האירוע ברמלה אינו מקרי, והוא מצטרף לשרשרת פרובוקציות אנטישמיות במרחב הציבורי במהלך ימי החג. רק ביום חמישי האחרון זעקו הרשתות בעקבות תיעוד מקומם מקניון ויצמן בתל אביב. באותו אירוע, נראתה אישה ערבייה עטויה בחיג'אב כשהיא מכבה בהפגנתיות את נרות החנוכייה שהוצבה בקניון.

בתיעוד מתל אביב נראה גבר המתלווה לאישה כשהוא עומד לצידה ומוחא לה כפיים בהתלהבות בזמן שהיא מבזה את החג. חומרת האירוע התעצמה כאשר לאחר שכיבתה את הנרות ויצאה מהמקום, שבה האישה אל החנוכייה פעם נוספת כדי לוודא שהאור אכן כבה – כל זאת בזמן שהיא מתעדת את עצמה ואת המעשה הנתעב לטובת הרשתות החברתיות.

בעוד שמרבית הציבור הישראלי הגיב בזעזוע למראות הללו, יש מי שבוחר להעניק להם "רוח גבית" ועטיפה של אינטלקטואליזם נאור. עיתונאי "הארץ", גדעון לוי, פרסם מוקדם יותר היום טור דעה מקומם במיוחד, בו הוא לא רק מצדיק את המעשים, אלא אף מהלל אותם.

maximize-image
עיתונאי הארץ | צילום: תומר נאבורג פלאש 90

בטורו, הגדיר לוי את ביזוי החנוכייה כ"פעולת מחאה מרהיבה" וכ"התקוממות סמלית" נגד המצב בעזה. לוי תקף את הציבור הישראלי שחוגג את החג ואוכל "סופגניות מפונפנות" בזמן הלחימה, וטען כי מותר ואף ראוי "לקלקל" ליהודים את השמחה.

"לא יפה לכבות נרות של חנוכה", כתב לוי בציניות בטורו, "אין לי מושג מה הניע את האישה האמיצה לעשות כן, אבל קשה לחשוב על פעולת מחאה לא אלימה מרהיבה מזאת". לוי אף הוסיף אמירה מקוממת במיוחד נגד מורשת ישראל כשכתב: "את החג שהיהודים חוגגים לרגל ניצחון מרד החשמונאים נגד הכובש היווני, מותר לשבש".

עקבו אחרינו גם ב-Google News