דיווח מטריד שמגיע מרמאללה ציין כי בשבוע שעבר, רב-אלוף עלאם א-סקא, מנכ"ל המשטרה הפלשתינית, קיבל 35 אופנועים כמענק מהמשלחת הקנדית. מתנה זו ניתנה לו על פי הפרסומים כחלק משיתוף הפעולה המתמשך בין המשטרה הפלשתינית למשלחת הקנדית לתמיכה ופיתוח יכולות המשטרה.

ברשתות הערביות פרסמו הצדדים כי: "האופנועים הוענקו על ידי מפקד המשלחת, בריגדיר גנרל ג'ייסון ג'. לגלר, כדי לשפר את היכולות הלוגיסטיות של המשטרה הפלשתינית ואת כלי הפעולה שלה, ובכך לתרום להעלאת רמת השירות שניתן לאזרחים". אך בפועל, מדובר באירוע בעייתי במיוחד, שכן רב-אלוף א-סקא הדגיש כי פרויקטים לוגיסטיים אלה מהווים דחיפה לפיתוח יכולות המשטרה המשטרה הפלשתינית והעלאת מוכנותה, בנוסף לזירוז תגובתם של השוטרים.

מצידו, גנרל לגלר אישר את מחויבותה של המשלחת הקנדית לפיתוח יכולותיה של המשטרה הפלשתינית, אך מצידנו, מדובר באירוע שיציב עוד עשרות חמושים פלשתינים על כלי רכב מהירים וקלילים יותר שיקלו על תנועתם ברחבי יהודה ושומרון. תושבים מיהודה ושומרון הגיבו לפרסום: "בזמן שאנחנו חוששים מהיפוך קנים מצד הרש"פ, אנו מגלים שמדינות העולם ממשיכות לתקצב ולאמן את האויב של מחר".
