accessibility-icon
share-icon
ערביה מכבה נרות חנוכה | שימוש לפי סעיף 27א'

עיתונאי "הארץ": הערבייה שכיבתה את נרות החנוכה - גיבורה

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

א טבת ה'תשפו (21.12.25)

189

8

like

51

dislike

העיתונאי גדעון לוי הגדיר את ביזוי החנוכייה בתל אביב כ"פעולת מחאה מרהיבה" של "אישה אמיצה" • בזמן שבישראל זעמו על התיעוד האנטישמי מקניון ויצמן, לוי הצדיק את כיבוי הנרות: "מותר לשבש את חגיגות הניצחון של היהודים בזמן שיש רעב בעזה"


עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, מפרסם היום (ראשון) טור דעה, שנועד, כך נראה – בעיקר להטריל. את הטור פרסם לוי על התקרית המקוממת של ערבייה עטויה בחיג'אב, שכיבתה את נרות החנוכה בהפגנתיות בקניון ויצמן בתל אביב. עמדתו המובהקת: זוהי פעולה מחאה "מרהיבה", המהווה התקוממות סמלית נגד המצב בעזה.

לדבריו של לוי, בזמן שהישראלים אוכלים "סופגניות מפונפנות", במרחק קצר משם בעזה יש רעב, קור, מחלות וחורבן. לדעתו, מותר ואף ראוי "לקלקל" את החגיגה כדי להזכיר לציבור הישראלי שהמלחמה והסבל נמשכים, וכי לא ניתן להמשיך בשגרה חגיגית כאילו דבר לא קרה.

maximize-image
images-count1+
שימוש לפי סעיף 27א'

לוי הציג בטור שפרסם את ערוץ 14 ואתרים נוספים שכינו את התיעוד "מרתיח"; "מקומם"; "אנטישמי" ועוד, וציין: "לא יפה לכבות נרות של חנוכה, אין לי מושג מה הניע את האשה האמיצה לעשות כן, אבל קשה לחשוב על פעולת מחאה לא אלימה מרהיבה מזאת. את החג שהיהודים חוגגים לרגל ניצחון מרד החשמונאים נגד הכובש היווני, מותר לשבש".

בטורו, לוי לא העלה ולו לרגע את האפשרות שאכן מדובר במעשה אנטישמי, שנובע משנאה טהורה לכל מה שהיהדות והישראליות מייצגת. בעיניו, פעולת שנאה של ערבייה ישראלית נגד היהדות – היא בהכרח פעולת מחאה על המצב בעזה.

maximize-image
images-count1+
עיתונאי הארץ | צילום: תומר נאבורג פלאש 90

התיעוד עצמו הופץ ביום חמישי האחרון ברשתות. הערבייה תועדה כשהיא מכבה את נרות החנוכה בקניון ויצמן בתל אביב, כאשר גבר המתלווה אליה עומד לצידה ואף מוחא לה כפיים בהתלהבות. עוד עלה מהתיעוד כי לאחר שסיימה לכבות את הנרות ויצאה מהמקום, שבה האישה אל החנוכייה כדי לוודא שהנרות אכן כובו, תוך שהיא מתעדת את עצמה במהלך הפעולה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News