accessibility-icon
share-icon
צילום: אורן נחשון,יוסי אלוני, פלאש 90
צילום: אורן נחשון,יוסי אלוני, פלאש 90

אברי גלעד חושף את האמת מאחורי קריסת גלי צה"ל

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כב חשון ה'תשפו (13.11.25)

57

74

like

4

dislike

אברי גלעד, ששידר מתחנת גלי צה"ל במשך לא פחות מ-43 שנה, קבע: "האקטואליה היא סם שהורג את התחנה" • גלעד הסביר כיצד התחנה איבדה את הקהל האמיתי שלה - חיילי צה"ל, דבר שבסופו של דבר הוביל לסגירתה הצפויה בחודש במרץ הקרוב


אברי גלעד, ששידר בגלי צה"ל במשך 43 שנים, הציג את הסיבות שהובילו לסגירתה הצפויה של התחנה. לדבריו, הוא הזהיר את מפקדי התחנה לאורך השנים: "יום אחד יבוא מישהו שירצה לסגור את גלי צה"ל, וההמונים לא יעלו על הבריקדות כי איבדנו אותם מזמן. לא יכול להיות שהקהל האמיתי, חיילי צה"ל, לא מקשיב לכם יותר".

גלעד תקף את התפיסה לפיה התחנה היא "מגן הדמוקרטיה": "לא יכול להיות שאתה מדמה שאתה מגן הדמוקרטיה, כשבשום מקום בעולם, הצבא אין תפקידו להגן על הדמוקרטיה, הוא לא גוף דמוקרטי". לדבריו, התחנה איבדה כיוון כשהחלה להתמקד באופן אובססיבי באקטואליה על חשבון תרבות ומוזיקה. "הרגשתי מזמן שגלי צה"ל מאבדים את האלקטורט האמיתי שלה, והיא הופכת להיות תחנת אקטואליה – זה פשוט לא המשחק".

maximize-image
צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

גלעד סיפר: "כשאני הגעתי לגלי צה"ל הייתה אולי תוכנית אקטואליה אחת – הכול היה תוכניות של תקליטנים מצוינים שמגישים מוזיקה, מדברים, עושים שמח ומצחיק. זה הומר בעוד ועוד אקטואליה שהיא סם מהיר ומאוד מתגמל. המאזינים נשארים, אבל זה סם שעושה אותך נרקומן ובסוף הורג אותך". לדבריו, כתוצאה מכך התחנה "הפסיקה לגדל כוכבי רדיו, והתחילה לגדל רק עיתונאים".

הוא הסביר כי ההצלחה והשגשוג של גל"צ הם שהביאו עליה את סופה, כיוון שחרגה מהמנדט המקורי שלה. "לגלי צה"ל מעולם לא היה מנדט לקבוע סדר יום", הוא חותם. "כשהיא הוקמה על ידי בן גוריון היא לא נועדה לייצר סדר יום פוליטי למדינת ישראל. זה שהיא שגשגה זה אחלה, אבל האחלה הזה מביא לסגירתה, זה התהפך עליה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News