פרשת "יד לוחצת יד": בית המשפט קבע היום (חמישי) כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ישוחרר מחר למעצר בית, אך יורחק מאשתו, שגם מעורבת בפרשה, ומכל עובדי ההסתדרות.
כזכור, בחקירתו ביום שני, הודה יו"ר ההסתדרות כי התקיימו העברות כספים במזומן בינו לבין עזרא גבאי, אך טען שמדובר בהלוואה פרטית שטרם הוחזרה והכחיש את האישומים המיוחסים לו בהם חשד לעבירות שוחד, מרמה, הפרץ אמונים הלבנת הון והעלמת מס.

ארנון בר דוד הודה: קיבלתי כסף מזומן מעזרא גבאי

עזרא גבאי מסר מנגד גרסה שונה. במשטרה בוחנים את הפערים בין העדויות, וכן נבדק חשד לשיבוש הליכי חקירה, לאחר שנמצא כי הודעות נמחקו ממכשירי הטלפון של גבאי ושל בר דוד. על פי המשטרה, יו"ר ההסתדרות העיד בחקירתו כי הוא רואה בעזרא גבאי יועץ פוליטי שסייע לו לבסס קשרים בליכוד, חיבר אותו לשרים, וממשיך לשמש כיועצו גם כיום בגוש הימין.
ברקע פרשת השחיתות, בשבועות האחרונים נחשף כי בר-דוד העביר מאות אלפי שקלים מכספי ההסתדרות לארגון מטה החטופים. ההסתדרות לא פירטה על מה הוצאו הכספים ולאיזו מטרה שימשו. מדובר, לפי גורמים המעורים בפרטים, בהתגייסות של אחד הארגונים החזקים בישראל לטובת מאבק פוליטי, ובשימוש בכספי העובדים לפי שיקול דעתו הבלעדי של יו"ר ההסתדרות.
