מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, משה לארי, מסר עדות פתוחה ביחידת להב 433 במסגרת חקירת פרשת השחיתות בהסתדרות, הידועה בשם "יד לוחצת יד". עדותו של לארי נמסרה בעקבות החשד כי יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פעל למנות את שבי מיכאלי, יו"ר רשות התאגידים בהסתדרות, לתפקיד דירקטור בבנק יהב, הנמצא בבעלות משותפת של מזרחי טפחות וההסתדרות.
לפי החשד, סוכן הביטוח עזרא גבאי היה הגורם שפעל מאחורי הקלעים כדי לקדם את המינוי, במסגרת מערכת קשרים שנחקרת ככזו שכללה שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון.

מעצרם של בר-דוד וגבאי, החשודים המרכזיים בפרשה, הוארך בשלושה ימים. גם אשתו של בר-דוד, הילה קניסטר בר-דוד, ובנו של גבאי, אסף גבאי, הוארך מעצרם עד יום רביעי. בנוסף, שבי מיכאלי, יו"ר משען ויו"ר רשות התאגידים בהסתדרות, נחקר ונמצא כי קיים חשד למעורבותו של גבאי במינויו כדירקטור בבנק יהב – שבשליטת מזרחי טפחות וההסתדרות גם יחד. ייתכן שזו הסיבה לעדותו של לארי.
במהלך הדיונים בבית המשפט התברר כי בר-דוד הודה בקבלת כספים מגבאי – לטענתו מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל – אך במשטרה טוענים כי מדובר בחלק ממערכת שוחד רחבה. גבאי, מצדו, הכחיש את טענותיו וכינה את בר-דוד "שקרן".

השופטת דורית סבן-נוי מבית משפט השלום בראשון לציון מתחה ביקורת חריפה על ההתנהלות בהסתדרות, וקבעה כי היא "נוהלה כמו עסק פרטי", תוך מינויים פסולים של חסרי כישורים לתפקידי מפתח. נציגת המשטרה הוסיפה כי מדובר באחת מפרשות השוחד הגדולות בתולדות המדינה, וכי יו"ר ההסתדרות ניצל את כוחו למען רווח אישי, במקום לשרת את ציבור העובדים.
