ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה היום (שני) לנאום 40 חתימות במליאת הכנסת, לדרישתם של חברי האופוזיציה: "ישנם ימים כמו היום הזה שבהם אני מסתכל אחורה על שורשי השליחות שמנחה אותי בחיי הציבוריים – להאבק באויבנו ולהבטיח את קיומנו בארצנו".
"היום ה-10.11, ואני זוכר את התאריך הזה בדיוק לפני 50 שנה. בתאריך הדרמטי הזה מועצת האו"ם קיבלה החלטה מקוממת – שציונות היא צורה של גזענות ואפליה גזעית", אמר רה"מ, והסביר – המתקפה הזו כוונה בראש ובראשונה למדינה שלנו, שהיא מימוש הציונות.

לדברי רה"מ, ההחלטה התקבלה באותו תאריך בה אירע פוגרום לילי הבדולח ב1938: "אני בטוח שהוותיקים בינינו זוכרים את הנאום של הנשיא הרצוג, הנשיא השישי, שקרע לגזרים את ההחלטה הזו מעל במת האו"ם, הוא ביטא את נחישות העם היהודי לדבוק באמת ולא בשקר".
"האנטישמיות היא עובדה קיימת", המשיך ראש הממשלה, "לאורך ההיסטוריה היא מופיעה בגלים". בשלב זה, החלה להפריע ח"כ מירב כהן, והוצאה מהאולם. נתניהו לא התעלם מקריאות הביניים ואמר: "הרבה מהטענות באו מחברי יש עתיד, אבל אנחנו עוד נראה אם לחברי יש עתיד – יש עתיד".

לאחר מכן, המשיך נתניהו: "ההחלטה המבישה על השוואת הציונות לגזענות בוטלה – אבל באו"ם עדיין קיים רוב אוטומטי נגד ישראל, מופנות האשמות הזויות נגד ישראל, בתקשורת העולמית קיימים זרמים אנטי ישראלים מובהקים – וזה לא חשוב מה נעשה".
"רבים מאבות הציונות, לא השלו את עצמם שאם נקים מדינה ההתקפות יפסקו", אמר נתניהו, "הם ידעו שהשנאה לעם היהודי עלולה להתגלות במלא כיעורה, גם כשנשיג שלטון ריבוני בארצנו. אבל מה שכן השתנה זה היכולת שלנו להשיב מאבק ולהתנגד – כשתוקפים אותנו, אנחנו תוקפים בחזרה, וגובים מצוררנו מחיר כבד מאוד. המערכה להגנת ישראל נמשכת ללא הרף".

"המלחמה הנוכחית, מלחמת התקומה, היא מלחמה צודקת מאין כמוה. שבעה באוקטובר היה מכה נוראה – אבל מכה שקמנו ממנה מיד. מיד קמנו על רגלנו להכות באויבנו", המשיך ראש הממשלה, "בזכות החיילים הגיבורים, בזכות העם, ובזכות ההחלטות שקיבלנו – מנענו תבוסה איומה, והובלנו את הדרך לניצחון".
ראש הממשלה המשיך את נאומו אל מול מליאת הכנסת הדוממת, כשהוא מונה את כל הצלחות המלחמה: "יומיים אחרי תחילת המלחמה אמרתי שנשנה את פני המזרח התיכון, אלו לא היו מילים בעלמא".
"הלחץ הצבאי שהפעלנו על חמאס, הוא בראש ובראשונה הכניסה למעוז חמאס בעיר עזה, בתוספת הלחץ המדיני שהופעל ביחד עם ארה"ב – אפשר לחזיר הביתה את כל החטופים החיים", אמר ראש הממשלה, וסיפר איך כל מה ששמע מהאופוזיציה ואנשי השמאל אלו קריאות לתבוסתנות. "אני האמנתי שנצליח", הבהיר ראש הממשלה, כשהוא מספר איך נאבק אל כל מי שקראו לו להכנע.

בשלב זה, החלו קריאות ביניים מצד חברי הכנסת של יש עתיד, אך יו"ר הכנסת אמיר אוחנה קרא במהירות להוציאם מהמליאה, בזמן שראש הממשלה המשיך את נאומו, כשהוא מתייחס לחזרת החטופים החללים.
"אמרתם שיש רק דרך אחת להחזיר את כולם – אמרתם ושיקרתם כל הזמן", אמר ראש הממשלה. בשלב זה, החל לצעוק ח"כ מיקי לוי מיש עתיד, ונענה על ידי נתניהו: "בדרך שלך הם לא היו חוזרים, וגרוע יותר – החמאס היה מארגן את החטיפות הבאות, ולא רק הוא – כל הציר שאתם מתעלמים ממנו".
"המערכה לא תמה, שוחרי רעתנו מתחמשים מחדש, הם לא וויתרו על כוונתם להשמיד את כולנו, עד האחרון בינינו", המשך רה"מ, ועקץ את התקשורת על כך שזלזלו בו על שהזהיר מהאיום האיראני. "אנחנו פועלים בנחרצות, ביוזמה ובתחבולות נגד כל איום – ישנים וחדשים". לקול מחיאות כפיים, נתניהו מצהיר: "עזה תפורז וחמאס יפורק מנשקו – זה יקרה בדרך הקלה או בדרך הקשה".

"על רקע ההשמצות מהעולם, אנחנו נאלצים להתמודד עם עלילת דם קשה מתוכנו – עלילת שדה תימן", אמר ראש הממשלה, כשהוא מתייחס לפרשה שמסעירה את ישראל, "הפרשה גרמה נזק בל יתואר למדינת ישראל ולצה"ל".
"הסרטון שבושל והודלף לערוץ 12, הגיע לכמאה מיליון צפיות בעולם. בגלל הסרטון הזה – חיילנו הושוו לנאצים וישראל הואשמה בפשעי מלחמה", הטיח רה"מ, "מתעוררות כאן שאלות קשות מאוד, על אי אמירת אמת, זיוף, טיוח והסתרה. מי שהופקדו על בירור האמת עשו שימוש בכוחם לעוות את האמת. הם סיפקו תחמושת תעמולתית לגרועים שבאויבנו".
"אנחנו ביקרנו את זה – אבל אצלכם באופוזיציה, כל ביקורת היא הסתה. אין לכם שום מודעות עצמית", אמר רה"מ, "אתם מדברים על הסתה?! הרי הכל מתגמד בהשוואה לקריאות מחריב ישראל, בוגד בוגדים רוצחים, אוכלי מוות, זה אני שומע בהפגנות שלכם. לכך אתם לא מתייחסים".
"זה לא יעזור לכם – העם רואה מה שקורה פה. האמת בפרשת שדה תימן חייבת להתגלות, והצדק להעשות. השאלה היא לא רק מה בודקים, אלא מי בודק את האמת", אמר ראש הממשלה, ולאחר מכן עבר להתייחס לעניין ועדת החקירה הממלכתית, "האופוזיציה צועקת 'ועדת חקירה ממלכתית', אבל באותה נשימה אתם יודעים שחלק עצום של העם לא יקבל את הרכב הבודקים שאתם מציעים".

"בניגוד לכם, אנחנו רוצים להרכיב ועדת בדיקה רחבה ככל האפשר", אמר נתניהו, לכל צהלות הקואליציה, וקריאות הביניים של האופוזיציה, "לא ועדה שאינה מקובלת על חצי מהעם ויותר, שמאמין שהמסקנות שלה נכתבו מראש".
"זו חייבת להיות ועדה מאוזנת שתשמע את כולם ותחקור את כולם, ותזכה לאמון הציבור", אמר נתניהו, "והדרך היחידה להבטיח זאת – היא הסכמה רחבה לגבי הרכב הוועדה. ולכן ועדת החקירה שנקדם, תייצג את כל חלקי העם, ולא רק חלק ממנו", אמר נתניהו, והבהיר: "תמיד יהיה מיעוט צעקני שיחפש המפריד ולא את המשותף".
"כולנו רואים את ההפגנות עם שלטי הפייק שכל פעם מתחלפים, אבל עם אותם אנשים", אמר רה"מ כשהוא מתייחס להפגנות קפלן, "אני אומר לכם, תביאו לוח מחיק עם טוש, זה יחליף את הפוסטרים האלו, למרות שלא אתם משלמים עליהם".
"אני מדבר על המהות, והמהות כרגע היא האם יש אפפשרות להקים ועדת חקירה שתזכה להסכמה רחבה", אמר רה"מ, והגיב לח"כ מהאופוזיציה כשהציע לו לעשות סקר, ואמר – "עשיתי". "אני חושב שאנחנו צריכים להקים ועדת חקירה בהסכמה רחבה – אין מתכונת אחרת. אני הראשון שאתייצב ואשיב לכל שאלה, אבל לא רק אני – כולם יצטרכו להשיב. הרי אתם אומרים שזה נמשך שנים – בואו נבדוק מה קרה, בכל המישורים. כל הדברים האלו חייבים להבדק".
"עוד נכונו לנו ימי מבחן משותפים", אמר נתניהו, "ההנחה של האויבים שלנו היא שאין לנו יכולת עמידה. אבל אני מאמין שברגעי מבחן, נעמוד ביחד, כי בעם שלנו תמונים כוחות מופלאים, ואנחנו חייבים לעשות דבר אחד אותו הדגשתי מאז תחילת המלחמה – גם בימי מבחן של מלחמה וגם של שלום, אנחנו חייבים לעמוד יחד. יחד נעמוד, יחד נעשה, יחד נצליח".
