בכירים בממשלה תקפו הבוקר (שני) את היועצת המשפטית לממשלה המודחת, עו"ד גלי בהרב־מיארה, וטוענים כי "הכינה מראש את הקרקע ליום שבו תצטרך לתת דין על מעשיה", זאת בעקבות העובדה כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מנוע מלהתערב בחקירות בכלל ובפרשת "פצרגייט" בפרט, בשל הסכם הבנות שנחתם בעבר בין הצדדים.
לדברי גורמים בממשלה, ההסכם שנחתם בין בהרב־מיארה לבן גביר, נועד לסנדל את השר ולנטרל אותו מיכולת פיקוח אמיתית על המשטרה, במיוחד במקרים הנוגעים להנהגה המשפטית.

גורם ממשלתי בכיר מסר כי "היועצת דאגה מראש להפקיע מבין גביר את סמכויותיו, כדי שהיום, כשהיא עצמה חשודה בהתנהלות בעייתית, לא יהיה מי שירים עליה את השולחן ואכן רואים בפועל את חזונה מתממש. למרות שברור לכל בר דעת שעליה להיחקר או לכל הפחות למסור עדות בפרשה – אין מי שידאג שזה יקרה".
בממשלה נשמעים קולות זועמים גם על התנהלות השר בן גביר עצמו, שנמנע מלצאת בפומבי נגד המחדלים בחקירת פרשת הפצ"רית. לדברי אחד השרים: "הוא דיבר על סדר, משילות וחוק, אבל כעת שהמשטרה מתנהלת בצורה שערורייתית הוא מנוע. גם אם חתם על הסכם עם היועצת, במצבים קיצוניים נדרשים מעשים קיצוניים. לא ייתכן שהמפכ"ל הפך לגיבור המחאה למען "הדמוקרטיה" והוא לא מתנער מהקמפיין אליו נקלע. זאת בושה למשטרת ישראל".

בכיר נוסף מתח ביקורת על השר בן גביר ואמר: "להבא שלא יחתום עם היועמ"שית על הסכמים מפוקפקים שמנטרלים את הכוח שלו. בהרב־מיארה תכננה את המהלך הזה היטב כדי לשמור על עצמה".
