כתבנו המדיני תמיר מורג מדווח: אחרי שורה של הבטחות בימים האחרונים מצד גורמים מדיניים לפיהן בשום אופן לא תתאפשר יציאה בטוחה למחבלים, ביממה האחרונה כבר מסרבים להתחייב על כך בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
העברנו אתמול (ראשון) ללשכת נתניהו שאליתה פשוטה בזו הלשון: "האם רה"מ מוכן להתחייב על כך שמחבלי חמאס הנצורים ברפיח ובמקומות אחרים בשטח שבשליטת ישראל ברצועה לא יורשו לעזוב אותו לשטח שבשליטת חמאס?". אך כאמור מאז אמש, קול דממה דקה. אין תגובה מכיוון רה"מ.

לישראל יש גם אפשרות לשחרר את המחבלים למדינה שלישית, כגון מצרים, והאפשרות הזו תואמת את מה שנכתב במתווה טראמפ, אבל כאמור השאילתה עסקה ספציפית בשחרור המחבלים לשטח שבשליטת חמאס ברצועה.
זה קורה על רקע הפגישה שצפויה היום בין נתניהו לבין שליחיו הבכירים של הנשיא טראמפ, סטיב ויטקוף וג'ארד קושנר. גורמים מדיניים שונים אומרים לנו שאין לחץ אמריקני בנושא היציאה הבטוחה למחבלים, ומצד שני שהשניים כן צפויים לבקש זאת מישראל, מחשש לקריסת הפסקת האש. נתניהו, לכל הפחות, לא רוצה לסגור לעצמו אופציות לפני הפגישה.

נושא נוסף שצפוי לעלות בפגישה: תחילת המו"מ על השלב השני של מתווה טראמפ, זה שאמור לכלול את פירוק חמאס מנשקו. זה קורה על רקע ההתקרבות לסיום הסאגה של החללים החטופים – בצה"ל מעריכים שחמאס יודע לאתר את מיקומו של עוד חטוף חלל אחד.
לאחר מכן יגיע רגע המבחן האמיתי של מתווה טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו: האם חמאס יתפרק מנשקו, ואם לא, האם ישראל תצא למהלך צבאי כדי לעשות זאת, ובכך להשיג את מטרת המלחמה המרכזית, שטרם הושגה, יותר משנתיים מאז פרוץ המלחמה.
