accessibility-icon
share-icon

הצל על סערת ההופעות בצבא: "זה בגלל הזהות הפוליטית שלי"

אליהו עמר

אליהו עמר

יט חשון ה'תשפו (10.11.25)

6

2

like

0

dislike

הראפר יואב אליאסי (הצל) תקף את ההחלטה למנוע ממנו להופיע בפני חיילי צה"ל וטען כי מדובר באפליה פוליטית • בריאיון לתוכנית 'פתחי ושי' אמר כי אמנים המזוהים עם השמאל, בהם אביב גפן ו"הדג נחש", מורשים להופיע למרות שהתבטאו נגד הצבא • לדבריו, הסיבה האמיתית למניעת הופעותיו היא "הזהות הפוליטית" שלו


בריאיון לתוכנית 'פתחי ושי' התייחס הראפר יואב אליאסי (הצל) לסערה סביב הופעותיו לחיילי צה"ל, והסביר שמדובר בצביעות וכי אמנים בוטים יותר שאף תמכו בסרבנות מורשים להופיע בפני חיילי צה"ל.

אליאסי אמר: "המשרד בוקינג שלי, הוא המשרד בוקינג גם של הדג נחש. הדג נחש הם פעילים של שוברים שתיקה. הם יכולים להופיע מול צה"ל. אביב גפן – יכול להופיע מול צה"ל, יש לו אישור. הבן אדם קרא להשתמטות ויכול להופיע, הדג נחש פעילים של שוברים שתיקה יכול להופיע. הצל ספציפית – חותמת שחורה".

maximize-image
images-count1+
יואב אליאסי, הצל וקובי שמעוני סאבלימינל | צילום: מתוך דף הפייסבוק של יואב אליאסי

המגיש נועם פתחי הקשה ושאל את אליאסי האם האיסור נגרם בגלל פוסט מסוים שהעלה, אליאסי השיב: "זה לא קרה בגלל פוסט, זה קרה בגלל הזהות הפוליטית שלי. תקשיב, אני הייתי בקבע. אני קצין מתנדב במשטרה. אני רק בשלושה חודשים האחרונים, תרמתי לצה"ל 150 צ'ילרים, גנרטורים, מאווררים, אני יורד לעזה כל יום, כל היום. זה מה שאני עושה".

אלאסי המשיך והסביר כי הסיבה האמיתית היא שיש לו דעה שלא מתיישרת עם הדעות שלהם: "אני אף פעם לא הולך נגד המערכת. זה שיש לי ביקורת, יש לי ביקורת. הם לא עשו את זה בגלל ביקורת, הם עשו את זה בגלל זהות פוליטית ברורה שיש לי. כלומר גם בהופעות שלך, אני ימני, מגדירים אותי כקיצוני, נורא אוהבים להשתמש בקיצוני. האנשים הכי קיצוניים על פני כדור הארץ קוראים לי קיצוני".

maximize-image
images-count1+
הזמר אביב גפן | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אלאסי ציין גם שבהופעותיו אין שום אין אמירות נגד המערכת או נגד הצבא: "ההופעה שלי, זה הלל לצבא מתחילתו ועד סופו. זה הופעה הכי פרו-צבאית, הכי פרו-צה"לית שאי פעם הייתה במדינת ישראל. הכי מרימה לחיילים, אולי בקטע מוגזם. אולי זה מה שמפריע להם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News