בעקבות ריבוי איחורים והיעדרויות של שרים מישיבות הממשלה, הנחה ראש הממשלה את מזכיר הממשלה להבהיר כי יוטלו סנקציות משמעותיות על שרים שלא יקפידו על נוכחות.
בהודעה שנשלחה היום (ראשון) לכלל השרים, מפורטות ההשלכות הצפויות לשרים שיאחרו או ייעדרו מישיבות הממשלה ללא אישור מוקדם ממזכיר הממשלה. מדובר בצעד שמטרתו להגביר את המשמעת בקרב חברי הממשלה ולהבטיח את התנהלותן התקינה של הישיבות.

על פי ההנחיות החדשות, שר שיגיע באיחור או ייעדר מישיבת ממשלה ללא אישור, לא יוכל להעלות הצעות החלטה הנוגעות למשרדו בישיבה שתתקיים בשבוע שלאחר מכן. מדובר בסנקציה שעלולה לפגוע ביכולתו של השר לקדם נושאים שבתחום אחריותו.
בנוסף, ההנחיות קובעות סנקציה חמורה יותר במקרה של היעדרות או איחור חוזרים. שר שיאחר או ייעדר פעמיים ללא אישור מוקדם, לא יקבל אישור לנסיעות לחו"ל מטעם המדינה, בכפוף לשיקול דעתו של ראש הממשלה. מזכיר הממשלה יהיה אמון על מעקב ועדכון השרים הרלוונטיים בנוגע לאיחורים ולהיעדרויות שלהם.

כזכור, הבוקר דיווח כתבנו הפוליטי מוטי קסטל כי בישיבת הממשלה נכחו 18 שרים בלבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בזעם ואמר: "זו פשוט פראות. שרים צריכים להיות בישיבת הממשלה בזמן!".
נתניהו הוסיף כי החל מהיום תפורסם לציבור רשימת הנוכחות של השרים בישיבות הממשלה. בנוסף הבהיר כי שרים שלא ישתתפו באופן סדיר לא יורשו לצאת לחו"ל בשליחות רשמית. לדבריו: "אנחנו נפרסם את הנוכחות באינטרנט, ומי שלא יגיע – לא יטוס. אחרי שאני נכנס, הדלת תינעל".
הדברים נאמרו על רקע ביקורת גוברת על משמעת העבודה בממשלה ועל היעדרות תכופה של השרים מדי ישיבה, במיוחד בתקופה בה מתקבלות החלטות רגישות בנושאים רבי
