שני אירועים נפרדים לכאורה התרחשו השבוע, אך הם חושפים את אותו ריקבון עמוק, את אותה מחלה שאוכלת את יסודות שלטון החוק והביטחון בישראל. מצד אחד, חקירתה המזוהמת של הפצ"רית לשעבר, יפעת תומר-ירושלמי. מצד שני, המרד הגלוי של ראשי השב"כ לשעבר נגד המפקד הנכנס דוד זיני. אל תטעו, לא מדובר בשתי פרשות, אלא בקרב אחד: המאבק של הדיפ-סטייט, של האליטה המשפטית והביטחונית הישנה, לשמר את כוחה מול הדרג הנבחר ומול רצון העם.
נתחיל בפרשת הפצ"רית. החקירה הזו כולה מטונפת ומזוהמת. כבר מהרגע הראשון היה ברור שלא מדובר בחקר האמת, אלא במבצע חיפוי והגנה על היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה. איך אנחנו יודעים? מפכ"ל המשטרה, דני לוי, הבין את הטעות הגדולה שעשה כשמינה את בועז בלט, חברה של היועמ"שית, לנהל את החקירה. זהו ניגוד עניינים שזועק לשמיים, טינוף של הליך שאמור להיות נקי.

הפרשייה הזו היא לא על הפצ"רית. היא על גלי בהרב-מיארה ועל צמרת שלטון החוק. הם חשבו שיסיימו את זה מהר, עם אישום מינורי על הדלפה, ויקברו את הסיפור האמיתי. עצה שלי לאלופה תומר-ירושלמי, שעורכי דינה ודאי כבר לוחשים לה: תהפכי לעדת מדינה. אחרת, כל חוקר חדש שיבוא יפיל את התיק עלייך. את השעיר לעזאזל שלהם.
ומשדה המשפט לשדה הביטחון, שם החוצפה שוברת שיאים חדשים. שלושה ראשי שב"כ לשעבר, אותם אלו שהיו חלק מהקונספציה שקרסה בשבעה באוקטובר, ממשיכים להתנהל כאילו המדינה היא אחוזה פרטית שלהם. הם מסרבים להכיר בראש השב"כ החדש, דוד זיני, ומחזיקים במסמכים מסווגים שהם היו אמורים להפקיד עם סיום תפקידם.
בואו נקרא לילד בשמו: זוהי עבירה פלילית. זהו מרד. שלושה עבריינים לכאורה, שמחזיקים בסודות מדינה כבני ערובה כדי לסכל מינוי חוקי של ממשלת ישראל. מי הם בכלל? שילכו לקפלן ויפגינו. במדינה דמוקרטית, אין להם שום סמכות להחזיק בחומרים כאלה. יש לפתוח נגדם בחקירה עוד היום ולעצור אותם.

הסיפור הזה חמור אף יותר. על פי המידע שמגיע, הרמטכ"ל אייל זמיר, מתדרך נגד ראש השב"כ הנכנס זיני, נגד שר הביטחון ונגד ראש הממשלה. הוא מביא אווירה עכורה למטה הכללי, פועל באופן עצמאי ובניגוד לדרג המדיני. זהו חלק מאותה שיטה, אותו ניסיון לייצר הפיכה שקטה של הפקידות נגד נבחרי הציבור.
החומה נשברת. הציבור הישראלי כבר לא קונה את סיפורי המעשיות על "שומרי הסף". הוא מבין שיש כאן חונטה שמנסה להיאחז בקרנות המזבח, חונטה שכוחה נבנה על כישלונותיה. המלחמה הזו, על קדושת חיילינו ועל עתיד הדמוקרטיה שלנו, תכריע האם צה"ל הוא צבא העם או צבא המשפטנים, והאם מדינת ישראל תנוהל על ידי אזרחיה או על ידי קליקה של פקידים וגנרלים לשעבר. הקרב הזה רק החל.
הדברים נכתבו על סמך הדברים שאמר פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו בתוכנית ישראל הבוקר.
