פורסם הערב (חמישי) בחדשות 14: האוניברסיטאות בישראל ציינו השבוע 30 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. סטודנטים רבים השתתפו בעצרות הזיכרון אבל חלקם טענו בפנינו כי הם נאלצו להשתתף באירוע שהוא יותר פוליטי, מתנגח בממשלה הנוכחית, בראש הממשלה, בציונות הדתית מאשר לציין את הירצחו של יצחק רבין.
פרופ' נטע זיו, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב ביקשה לפתוח את טקס הזיכרון לרבין עם הזדהות עם הפרקליטה הצבאית הראשית לשעבר. לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב הוסבר שהביקורת על ההתנהלות הפצ"רית היא "בדיוק כמו ההסתה נגד רבין".

למעשה, העצרת לרבין באונ' תל אביב הפכה למופע הזדהות עם שומרות הסף. באוניברסיטת חיפה ביקש הנשיא, פרופ' גור אלרואי לבוא חשבון עם הממשלה. לטענתו, אחד הגורמים המעריצים את הרוצח יגאל עמיר הוא השר בן גביר. באוניברסיטת רייכמן, ביקש הנשיא ומייסד האוניברסיטה לבוא חשבון עם תומכי הרפורמה המשפטית.
אז מה היה לנו בעצם? חיבוק לפצ"רית וליועמ"שית, ניגוח הרפורמה המשפטית וביקורת על המפלגות שמרכיבות את הקואליציה והעומד בראשה. נראה שבמקום לדבר על יצחק רבין ומורשתו, עסוקה האקדמיה הישראלית בהטפה פוליטית נגד מחנה הימין.
