accessibility-icon
share-icon
מתוך "ישראל הבוקר"

אחרי שכבשו את ניו יורק - מה הצעד הבא של האסלאם הקיצוני?

דסק C14

דסק C14

טו חשון ה'תשפו (06.11.25)

80

14

like

12

dislike

על רקע האופוריה בעולם הערבי מניצחונו של זוהרן ממדאני לראשות ניו יורק, ד"ר מרדכי קידר הזהיר בריאיון לטל מאיר שזהו רק קצה הקרחון: "אם הצליחו לכבוש את אירופה, עכשיו הם מצליחים לכבוש גם את אמריקה. חצו את האוקיינוס האטלנטי וממשיכים הלאה. קנדה בדרך, דרום אמריקה בדרך" • צפו


ד"ר מרדכי קידר תיאר היום (חמישי) בריאיון לטל מאיר את האופוריה ששוררת בעולם הערבי בעקבות נצחונו של זוהרן ממדאני: "זה מבחינתם ניצחון שאין כדוגמתו, זו ניו יורק שהם הצהירו לכבוש 25 שנה אחרי הפיגועים של 11 בספטמבר 2001".

קידר טען שהאירוע המשמעותי ייתן להם מוטיבציה להמשיך ב'מסע הכיבוש' האסלאמי: "אם הצליחו לכבוש את אירופה, עכשיו הם מצליחים לכבוש גם את אמריקה. חצו את האוקיינוס האטלנטי וממשיכים הלאה. קנדה בדרך, דרום אמריקה בדרך".

maximize-image
הפגנת פרו פלשתינים בניו יורק | צילום: שאטרסטוק

לדבריו, "זה בשבילם עידוד לא נורמלי ממה שקרה כאן. אם זה ריאלי או לא, זו שאלה אחרת. אבל לדעתי, מה שאני קולט בעולם האסלאמי היום זה אופוריה. אופוריה לא נורמלי – ניו יורק שלהם".

קידר טען שעל אף שנשיא ארצות הברית טראמפ איים שינקוט בצעדים נגד ממדאני, המבנה השלטוני והתהפוכות שמתרחשות במדינה מגבילות את יכולותיו: "יש לו גם הגבלה בגלל ההתהפכות האדירה של המערכת הפוליטית האמריקאית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News