בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו פורסמה היום (רביעי) הודעה משותפת של משרד הבריאות ומשרד החוץ, בה נכתב כי משלחת רפואית תצא לג'מייקה על מנת לספק סיוע הומניטרי לאוכלוסייה המקומית, שנפגעה בעקבות נזקי סופת ההוריקן הקשה "מליסה".
המשלחת בראשות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר ספי מנדלוביץ', ובניהולו הרפואי של מנהל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, תכלול כ-30 רופאים, אחיות וצוותים פרא-רפואיים מבתי חולים ברחבי הארץ. הרכב המשלחת וגודלה נקבעו בהתאם לבקשת משרד הבריאות בג'מייקה, ובתיאום עמו.
A passenger captured an unbelievable video of Hurricane Melissa right from their plane window 🤯 pic.twitter.com/AdIuvf79U0
— Daily Loud (@DailyLoud) October 31, 2025
כחלק מההיערכות, שר החוץ גדעון סער הנחה את שגריר ישראל ברפובליקה הדומיניקנית, רסלאן אבו רוקן, לצאת באופן מיידי לג'מייקה יחד עם צוות דיפלומטי נוסף במטרה לתאם את הסיוע ההומניטרי עם ממשלת ג׳מייקה.
ד"ר מנדלוביץ׳ ופרופ' מרין יצאו אתמול, במהלך הלילה, כצוות ראשוני להיערכות בשטח. יתר חברי המשלחת יצאו היום, ויפעלו בשני בתי חולים בג'מייקה אליהם פונו תושבים מהאזורים שנפגעו. הצוותים הישראלים יתגברו את הצוותים המקומיים, ויסייעו בטיפול בפצועים ובניהול רפואי של מקרי חירום.

כזכור, הוריקן "מליסה" נמדד כסופה החזקה ביותר אי פעם במדינת האי הקריבית. מהירות הרוחות המתמשכות מגיעה עד ל-295 קמ"ש – נתון גבוה משמעותית מסף של 252 קמ"ש הנדרש לסופה בדרגה 5, הרמה הגבוהה ביותר בסולם סאפיר-סימפסון.
