כפי שפסמנו לראשונה: רעות גורדון, עוזרת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה שלחה הבוקר (רביעי) מכתב למנהל ועדת החוקה, חוק ומשפט שבו הודיעה כי היועמש"ית לא תתייצב לדיון בכנסת אודות פרשת שדה תימן, מכיוון שלדבריה, הדבר יזהם את הליך החקירה.
במכתב שנשלח נכתב כי "לאחר היוועצות בגורמי החקירה והתביעה, נוכח האמור לעיל, קיום הדיון שבנידון יוביל, בסבירות גבוה, לשיבוש החקירה ולזיהום ההליך הפלילי, בין במתכוון ובין שלא במתכוון. זאת בין היתר, נוכח ניסיון העבר".

מטעם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן נמסר בתגובה: "החוק מחייב את כולם, גם את היועמ"שית. לא מפתיע שמי שנמצאת בניגוד עניינים ועוסקת בשיבוש חקירה, מפרה את הוראות החוק ומסרבת להתייצב בכנסת".
כתבנו לענייני הכנסת, אברהם חסון, דיווח כי ח"כ שמחה רוטמן אמר בפתח הדיון המשותף לוועדת החוקה והחו"ב: "הדיפסטייט ונציגיו בכנסת החליטו לא להתייצב בדיון ונציגי האופוזיציה לא כאן. כנראה הם חושבים שהדיון לא מעניין ולאזרחי ישראל לא מגיעות תשובות.

"עצם המכתב שקיבלנו מטעם הייעוץ המשפטי לממשלה מעיד כאלף עדים על ניגודי העניינים ושיבוש החקירה ברגעים אלו ממש. נציגת היועמ"שית כותבת מתי נודע לה על הדברים, עדות השקר לבג"ץ כנראה גם היא לא מעניינת. גורמי החקירה בהתנהלותם מזהמים את החקירה".
עוד אמר רוטמן: "גם ראש אח"מ, למרות שנרשם שיגיע לדיון, ברגע שראה את המכתב, ביטל את הגעתו. בכך שהוא לא התייצב לוועדה, ראש א"מ בחר להראות שהוא כפוף למי שיכולה לשמש כעדה בחקירה ולא לחוק".

מוקדם יותר השבוע, כתבנו בכנסת אברהם חסון פרסם לראשונה כי יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ בועז ביסמוט, החליטו לכנס דיון משותף ביום שני השבוע על ניגוד העניינים בחקירת פרשת שדה תימן, אליו תזומן היועמ"שית המודחת, גלי בהרב מיארה.
אולם, שלא במפתיע, כתבנו אברהם חסון מדווח כי עו"ד בהרב-מיארה אינה מתכוונת להגיע לדיון. במקביל, מחר יעלה בועדת השרים חוק של ח"כ עמית הלוי חוק "הפיקוח הפרלמנטרי" שקורא להטיל קנסות על עובדי ציבור שלא יגיעו לוועדות הכנסת.
