הפצ"רית לשעבר יפעת תומר ירושלמי ביקשה היום (רביעי) מבית המשפט לא להתייצב לדיון בשל מצבה הנפשי, ולקיים אותו בזום. גורמים במשטרה טוענים כי התדרוך אמש לכלי תקשורת מסוימים על אי מעורבותה של היועמ"שית בפרשת שדה תימן, הייתה מתוזמנת לאור התגברות הלחצים להסיר את ידיה של מיארה המפוטרת מהחקירה, כך פרסמה כתבתנו מילן עמר.
לדברי גורם במשטרה:"היועמ"שית לא מרפה מהסיפור ורוצה לדעת הכל. אמש בתדרוך פורסם שהיא לא הייתה חלק מסיפור ההדלפה. נניח שזה נכון שהיועמ"שית לא הייתה חלק מההדלפה, היא בהכרח הייתה חלק גדול וניכר בטיוח שכן היא הבהירה לבג"ץ שהחקירה מוצתה תוך שהיא משקרת.

כל יום שגלי בהרב מיארה לא מוסרת עדות לכל הפחות – הוא שיבוש על שיבוש, והכתובת הייתה על הקיר של ראש אח"מ בועז בלט, שנמצא בקשרים טובים מאוד עם היועמ"שית. לשאלה מה עושה בנידון מפכ"ל המשטרה השיבו גורמים במשטרה כי הוא אינו יכול להזיז את ראש אח"מ מהחקירה מתוקף תפקידו אך הוא מפקח על החקירה, כך על פי כתבנו מילן עמר.
אתמול, פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו חשף כי על אף שהמשטרה עדיין לא מצאה את הפלאפון של הפצ"רית לשעבר יפעת תומר-ירושלמי, קיימת אפשרות בידי החוקרים להגיע לתוכן שבמכשיר, אומנם גם זה תלוי ברצון של הפצ"רית עצמה.

מבדיקות שנערכו, הטלפון של הפצ"רית היה מחובר למערכת הארגונית הצה"לית שנקראת MDM, וניתן לגשת למרבית החומר עליו מתוך השרת הצבאי – אם היא תיתן את הקוד. ישנן גם חברות רבות שיודעות לגשת לחומרים מרחוק, אומנם זה תלוי בחוקרי המשטרה שנכון לרגע זה אינם מביעים מוטיבציה.
כתבנו יאיר אלטמן, שכיסה את הדיון להארכת מעצרה של הפצ"רית לשעבר, מסר כי היא אכן נחקרה, אך "לא ממש משיבה לשאלות". לדבריו, "כל תשובותיה מתחמקות". אלטמן, ששהה באולם, תיאר את המחזה כ"לא נעים": "אלופה בצה"ל מגיעה לדיון בהארכת מעצר – זה מציג את כולנו באור לא טוב, וזה היה נורא לראות".

חלק מהתשאול שהודלף אתמול לכלי התקשורת חשף כי הפצ"רית נשאלה על מיקום הטלפון הנייד שלה והשיבה: "אין לי מושג, אולי נפל לי בים, אני באמת לא זוכרת". כשנשאלה על מצבה הכללי, אמרה: "אני מבולבלת, אני לא יודעת מה קורה איתי". גם על השאלה כיצד הגיעה למקום שבו נמצאה, השיבה: "לא זוכרת".
כאמור, אחד החשדות המרכזיים הוא כי ניסיון ההתאבדות נועד להעלים את הטלפון – שייתכן שאחסן חומרים מפלילים נגד בכירים בצה"ל ואחרים. ללא המכשיר, החקירה תוגבל משמעותית: ניתן יהיה להגיע להתכתבויות איתה רק דרך טלפונים של פקודיה, ולא של בכירים שאינם חשודים רשמית.
