שר המשפטים, יריב לוין, התארח הערב (שלישי) בתוכנית "הפטריוטים" ותקף בחריפות את מערכת המשפט והעומדים בראשה. לוין התייחס לשורת סוגיות נפיצות, בהן פרשת שדה תימן, פרשת הרוגלות והמאבק על הוועדה לבחירת שופטים, והאשים את בכירי המערכת בצביעות, שחיתות וניסיון לחמוק מביקורת.
בפתח דבריו, פנה לוין ישירות לצופים והצהיר כי המאבק הנוכחי חושף מציאות שהתקיימה לדבריו עשרות שנים. "רוצה לומר לכל אחת ואחד מהצופות והצופים שרואים אותנו עכשיו", פתח לוין, "כל מה שנחשף עכשיו, הוא לא חדש. יש כאן מערכת, קבוצה אחת ששלטה בכל מוקדי הכוח, שלה היה מותר מה של אחרים אסור, שהחילה דינים על אחרים אבל לא על עצמה. זה בוודאי שחיתות, זה דבר הרבה יותר חמור".

לדבריו, "מי שמחזיק בכוח החזק ביותר, בתי משפט, רשויות אכיפת החוק, שם זה צריך להיות הכי נקי והכי שקוף והכי שוויוני. ומה שקרה באותו נאום שאני נשאתי כשהצגתי את הרפורמה המשפטית, ובמאבק הזה שאני מנהל, הוא שהאמת הולכת ונחשפת. וכשהאמת נחשפת, אנשים לא מוכנים לקבל את זה".
לוין הוסיף כי בזכות המאבק הציבורי, "ציבור עצום לא מוכן לקבל את זה יותר. אנחנו לא מוכנים להיות אזרחים סוג ב', אנחנו לא מוכנים שתפקידים בכירים שמורים רק לקבוצה מסוימת, ובגלל הלחץ הציבורי העצום הזה, בסופו של דבר גם המערכות האלה, מערכת המשפט והמערכות האחרות, יאלצו לפתוח את השערים".

בהתייחסו להחלטתו למנות את השופט בדימוס, אשר קולה, לחקור את פרשת הדלפת הסרטון מבסיס שדה תימן, תוך עקיפת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אמר לוין: "אם בבית המשפט העליון יגידו שבהרב-מיארה עדיפה – לא יהיה אדם בישראל שלא יבין שמה שנעשה פה זה לא טובת החקירה וחקר האמת".
לוין המשיך ותקף את התנהלות בית המשפט העליון גם בפרשת השימוש ברוגלות על ידי המשטרה. "בג"ץ פוגע בחקר האמת בפרשת הרוגלות באופן שיטתי", האשים השר.
השר לוין התייחס גם למאבק הממושך סביב כינוס הוועדה לבחירת שופטים, והבהיר כי אין בכוונתו לסגת מעמדתו. "לא אוותר – גם אם לא אבחר שופטים בקדנציה שלי", הצהיר.
