כרמל ביבס, כתבת ערוץ 14, פרסמה לראשונה היום (שלישי) ב"אולפן הפתוח" עם בועז גולן כי בבית הספר "מנור" שנמצא בקיבוץ אילון, מסתמן שההסתה לגיטימית: "הורים התלוננו שבית הספר אומר דברי שנאה כנגד הימין".
ביבס פירטה כי ההסתה באה לידי ביטוי במייצגים המתנוססים בביה"ס לראווה: במייצג אחד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו – עם ראש בדמות עכבר מעוות. במייצג השני – כלב שעושה את הצרכים שלו, כאשר כתוב עליהם "ממשלה חרא". היא הדגישה כי "בשיעורי אזרחות, לטענת ההורים, השיח תמיד פוליטי. הדעות האישיות של המורים, שתמיד נגד הימין, באות לידי ביטוי".

היא הוסיפה כי "לפני יומיים, לקראת טקס הזיכרון לרבין, מחנכת כיתה מסוימת נתנה משימה לתלמידים: היא הציגה כרזות מהפגנות, ואמרה 'בואו נדון אם זה לגיטימי או הסתה'". היא אמרה כי באחת מהכרזות היה כתוב "יאיר נתניהו יישאר יתום", ובאחרת נכתב "ערוץ 14 מכונת רעל".
ביבס ציינה כי רוב התלמידים "טענו שזה לגיטימי". עם זאת, "חלק מהתלמידים טענו שזה לא לגיטימי, אך הם היו בדעת מיעוט לצערנו – יכול להיות שהם פוחדים". היא הוסיפה כי בהפסקה התלמידים ניגשו למחנכת, ואמרו לה "בתקופת רבין היו כרזות כאלו, וזה נחשב הסתה – אז למה כלפיי ביבי זה בסדר?". לטענתם, אמרה כי "כשגולדה מאיר עשתה את הטעויות שהיא עשתה היא התפטרה ולקחה אחריות".

לראייה, כתבת חדשות 14 ציינה כי קו בית הספר מתנהל בצורה כזו מתחילת השנה: "שני אנשים שבית הספר הזמין ממש לאחרונה, בתחילת השנה בספטמבר: בני גנץ שהגיע וקיבל את הילדים בטקס. בנוסף, בשבעה באוקטובר הביאו את יאיר גולן לטקס, שאחריו הוא ישב עם התלמידים".
בתגובה לכך, משרד החינוך הבהיר: "מדובר ביוזמה מקומית שלא תואמה עם גורמי המשרד, והובאה לידיעת המשרד רק הבוקר. ככל שהפרטים המתוארים נכונים, מדובר בהפרה בוטה של הנהלים וההוראות האוסרות על החדרת תעמולה פוליטית לכיתות".
