accessibility-icon
share-icon
מתוך "ישראל הבוקר"

זו הסיבה שישראל נמנעת מלהפציץ את מנהרות חמאס ברפיח

תמיר מורג

תמיר מורג

יג חשון ה'תשפו (04.11.25)

124

48

like

10

dislike

החשש ששרידי חטופים נמצאים במנהרות ברפיח עצר את צה"ל מתקיפה רחבה, וגרם לראש הממשלה לשקול לאפשר מעבר בטוח ל-200 מחבלי חמאס • אחרי לחץ כבד מבן גביר וסמוטריץ', נתניהו גנז את המהלך, אך הניסוח בהודעה הרשמית לא סגר את הדלת לחלוטין


בישראל קיים חשש ממשי כי ייתכן שבמנהרות שבאותו כיס שבמרחב רפיח אשר בו נצורים כ-200 מחבלי חמאס מצויים גם שרידים של חטופים חללים, למעשה זו הסיבה שבגללה צה"ל נמנע עד עתה מלהפציץ את המנהרות הללו ואת המתחם הזה באופן אגרסיבי.

ולכן, לפחות עד אתמול בבוקר, ראש הממשלה בנימין נתניהו בחן אפשרות לאפשר לאותם כ-200 מחבלים מתועבים מעבר בטוח לשטח שבשליטת ארגון הטרור חמאס בתוך הרצועה.

maximize-image
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בסופו של דבר, בעקבות לחץ כבד שהפעילו שותפיו מימין, השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', נתניהו גנז בשלב זה את הרעיון. כזכור, סמוטריץ' צייץ אתמול: "אדוני ראש הממשלה, עצור את המהלך, מדובר בהזיה מוחלטת". זמן קצר לאחר מכן פרסם גורם מדיני הודעה שלפיה "ראש הממשלה לא מאפשר את יציאתם הבטוחה של 200 המחבלים".

אילו ההודעה הייתה מנוסחת בלשון עתיד, היא הייתה נתפסת כהכרעה סופית הסוגרת את הגולל על הסוגיה כולה. ייתכן שהשימוש בלשון הווה הוא תמים וחסר משמעות, אך סביר להניח גם שהוא נועד להשאיר לראש הממשלה מרחב תמרון, ופתח לשנות את החלטתו בהמשך.

עקבו אחרינו גם ב-Google News