ארצות הברית צפויה לערוך בימים הקרובים ניסוי שיגור בטיל בליסטי בין־יבשתי מדגם Minuteman III, כחלק מהנחיית נשיא ארה״ב דונלד טראמפ לחדש את ניסויי הנשק הגרעיני. מדובר בטיל בעל יכולת לשאת ראש נפץ גרעיני, אך הניסוי עצמו ייערך ללא חימוש גרעיני, במטרה לבדוק את מערכת השיגור, מערכות ההנחיה והדיוק – מבלי לגרום לפיצוץ אמיתי.
שר האנרגיה כריס רייט הסביר כי הניסויים החדשים נועדו לוודא את תקינות מערכות הנשק והכשירות של מערך ההרתעה הגרעינית של ארה״ב, אך "לא יכללו פיצוצים גרעיניים ממשיים". לפי ההערכות, השיגור צפוי להתבצע מבסיס חיל החלל ונדנברג שבקליפורניה לעבר אתר הניסויים ע״ש רונלד רייגן באיי מרשל, בין יום רביעי לחמישי הקרוב.

ניסויי טילי Minuteman III מתבצעים כמה פעמים בשנה כחלק מבדיקות שגרתיות של חיל האוויר האמריקאי, שנועדו להבטיח שהמערכת נותרת אמינה ובטוחה. פיקוד התקיפה הגלובלי הדגיש כי מדובר בניסוי "שגרתי ומתוכנן מראש", שאינו נובע מהתפתחויות ביטחוניות עכשוויות.
לפי פדרציית המדענים האמריקאים, חיל האוויר מפעיל כיום כ-400 טילים מדגם זה, הפרוסים בממגורות ברחבי ארה״ב. בשנים האחרונות עברו הטילים תהליך מודרניזציה נרחב להארכת חייהם עד שנת 2030.
בקהילה הבינלאומית עוקבים מקרוב אחר המהלך, לאחר שרוסיה ערכה באחרונה ניסוי בטורפדו בעל יכולת גרעינית, וסין הציגה טיל בליסטי חדש המסוגל לפגוע בכל יעד בעולם.
