דיווח ב-euronews: המיליארדר הצ'כי וראש הממשלה המיועד, אנדריי באביש, הנחשב גם לתומך ישראל מובהק, חתם היום (שני) על הסכם קואליציוני עם שותפותיו ממפלגות הימין, צעד שמקרב אותו להקמת ממשלה חדשה בפראג. ההודעה מגיעה לאחר שנשיא צ'כיה, פטר פאבל, הטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה בעקבות ניצחון מפלגתו ANO בבחירות לפרלמנט בחודש שעבר.
באביש הודיע כי בכוונתו להציג את הרכב הממשלה עד אמצע דצמבר. על פי ההסכם, הקואליציה החדשה תכלול 16 שרים – שמונה מטעם מפלגתו של באביש, ארבעה ממפלגת "הנהגים" ושלושה ממפלגת SPD.

בבחירות שנערכו בתחילת אוקטובר זכתה מפלגת ANO בכ־34.5% מהקולות, והשיגה רוב של 108 מתוך 200 מושבים בפרלמנט – מה שמאפשר לה להקים ממשלת ימין יציבה ולהעביר את ראש הממשלה היוצא, פטר פיאלה, לשורות האופוזיציה.
באביש, שכיהן בעבר כראש ממשלה בין השנים 2017 ל־2021, צפוי להציג בהמשך השבוע את עיקרי מדיניותו וסדרי העדיפויות של הממשלה החדשה.
