accessibility-icon
share-icon
צילום: הארגון המקומי "לא בשמנו"
צילום: הארגון המקומי "לא בשמנו"

קריאות לביטול המשחק: הפועל תל אביב מעוררת מחאה בבוסניה

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

יב חשון ה'תשפו (03.11.25)

3

2

like

0

dislike

לקראת משחק היורוליג נגד דובאי שצפוי להיערך בסראייבו, מתגברת מחאה של תושבים מקומיים כנגד הקבוצה הישראלית • שלט מחאה נתלה על גשר מרכזי בקריאה לביטול האירוע • ארגון מקומי: "קיום המשחק הוא תמיכה ברצח עם"


סערה בבוסניה לקראת משחק היורוליג בין הפועל תל אביב לקבוצת דובאי, המתוכנן להיערך ביום חמישי בעיר סראייבו. ביממות האחרונות גוברת מחאה מצד תושבים מקומיים וארגונים חברתיים, הקוראים לשלטונות המקומיים לבטל את קיום המשחק.

הבוקר (שני) נתלה שלט גדול על גשר שקנדריה המרכזי בעיר, ובו נכתב: "ממשלת סראייבו, בטלי את המשחק". מאחורי המחאה עומד ארגון בשם "לא בשמנו", הכולל פעילים בוסנים שטוענים כי עצם קיום המשחק מהווה "תמיכה במדינת ישראל וברצח עם נגד העם הפלשתיני".

בהודעת הארגון נכתב: "תושבי סראייבו אינם מוכנים שהאולם העירוני, שנבנה מכספי הציבור, ישמש לאירוע שמבזה את העיר ואת ערכיה. כל שיתוף פעולה עם מוסדות ספורט ישראלים משמעו תמיכה באפרטהייד וברצח עם".

במכתב פומבי נוסף קראו הפעילים לממשלת בוסניה "לקחת אחריות ולבטל את האירוע לאלתר", תוך שהם מדגישים כי "האזרחים מתנגדים באופן חד משמעי לשימוש במתקני המדינה לצורך קידום נורמליזציה עם ישראל".

המשחק בין הפועל תל אביב לדובאי ייערך בבוסניה לאחר שהמארחת האמירתית ביקשה להעבירו לשם, בעקבות שיקולים ביטחוניים הנוגעים למתיחות האזורית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News