סערה בבוסניה לקראת משחק היורוליג בין הפועל תל אביב לקבוצת דובאי, המתוכנן להיערך ביום חמישי בעיר סראייבו. ביממות האחרונות גוברת מחאה מצד תושבים מקומיים וארגונים חברתיים, הקוראים לשלטונות המקומיים לבטל את קיום המשחק.
הבוקר (שני) נתלה שלט גדול על גשר שקנדריה המרכזי בעיר, ובו נכתב: "ממשלת סראייבו, בטלי את המשחק". מאחורי המחאה עומד ארגון בשם "לא בשמנו", הכולל פעילים בוסנים שטוענים כי עצם קיום המשחק מהווה "תמיכה במדינת ישראל וברצח עם נגד העם הפלשתיני".
בהודעת הארגון נכתב: "תושבי סראייבו אינם מוכנים שהאולם העירוני, שנבנה מכספי הציבור, ישמש לאירוע שמבזה את העיר ואת ערכיה. כל שיתוף פעולה עם מוסדות ספורט ישראלים משמעו תמיכה באפרטהייד וברצח עם".
PRAVITE PRITISAK ❗❗ ❗ Budite smetnja onoliko koliko su oni nama ❗Oni nama ne daju mira, ne trebamo ni mi njima dati❗Kenan Magoda Elvedin, Edo Okeric, Nihad Uk, KK BOSNA, Vlada Kantona Sarajevo #neunaseime#hapoel#dubai#neunaseime#zetrajenaša#krvnicimarsizBiH pic.twitter.com/j5jovQgIAW
— 𝔸𝕝𝕖𝕟 𝔸𝕝𝕚 𝕊𝕙𝕒𝕙 (@kontraprokontra) November 3, 2025
במכתב פומבי נוסף קראו הפעילים לממשלת בוסניה "לקחת אחריות ולבטל את האירוע לאלתר", תוך שהם מדגישים כי "האזרחים מתנגדים באופן חד משמעי לשימוש במתקני המדינה לצורך קידום נורמליזציה עם ישראל".
המשחק בין הפועל תל אביב לדובאי ייערך בבוסניה לאחר שהמארחת האמירתית ביקשה להעבירו לשם, בעקבות שיקולים ביטחוניים הנוגעים למתיחות האזורית.
