שותף לפשע? בכיר במשטרה אמר הבוקר (שני) לחדשות 14 כי הם "בודקים חשד שבעלה של הפצ"רית מעורב בשיבוש החקירה", כך מפרסם כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן. כתבנו הצבאי מוסיף במשטרה חושדים שהבעל שדיווח על היעלמותה, ידע על כוונתה להיעלם מבלי לפגוע בעצמה והיה שותף למהלך.
כתבתנו מילן עמר הוסיפה כי הבעל היה זה שדיווח למשטרה שיפעת יצרה קשר אבל בפועל, במשטרה אומרים שהכל היה סגור ומתואם שכן היא הגיעה לים עם שני ניידים – אחד מהם נעלם ומהשני יצרה איתו קשר. הבעל מסר עדות במשטרה שערערה עוד יותר את סיפור ההתאבדות, ובמילים אחרות- החשד הוא כי הכל תואם מראש.

מוקדם יותר, פרשננו הצבאי נועם אמיר פרסם כי במשטרה משוכנעים שהפרקליטה הצבאית הראשית לשעבר, האלופה יפעת-תומר ירושלמי העלימה את הפלאפון הנייד שלה – שהכיל בתוכו את הריאיות להדלפת הסרטון הערוך משדה תימן שפורסם בערוץ 12, וכן את ההתכתבויות בקבוצת הווטאסאפ בה דנו בכירים עם הפצ"רית על ההדלפה – והריאיות האפשריות לטיוח הפרשה.
עוד הוסיף פרשננו כי במשטרה החליטו לבצע אמש מעצר של הפצ"רית לאחר בדיקה הערכת מסוכנות שהעלתה כי היא לא באמת ניסתה להתאבד. לצד זאת, הוחלט להחזיק אותה בתנאי מעצר תחת פיקוח – כפי שאישר מוקדם יותר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. החשד שעלה הוא כי האירוע כולו היה מבויים ומתוכנן, כולל המכתב שהשאירה, והכל במטרה להעלים את המכשיר נייד האישי שלה.
בחקירתה במשטרה היא כאמור גם צפויה להיחקר על נסיבות ההיעלמות. גורמי חקירה ציינו כי המכשיר הסלולרי שלה – שנחשב לפריט מרכזי בחקירה – כבוי ועדיין לא אותר – וכעת כאמור המשטרה משוכנעת כי הדבר נעשה בזדון, ועולה החשד כי בעלה שותף לניסיון הטיוח.
