האיים המלדיביים הפכו למדינה הראשונה בעולם שאוסרת על אזרחים מתחת לגיל 18 לעשן טבק. האיסור נכנס לתוקף שלשום (שבת) והעונש על הפרתו עומד על קנס של עד 3,200 דולר. במשרד הבריאות המקומי הגדירו את הצעד "אבן דרך היסטורית במאבק לשמירה על בריאות הציבור".
החוק החדש מצטרף למאמץ ארוך שנים של המדינה לצמצם את השימוש בטבק, כולל סיגריות אלקטרוניות – זאת לאחר שלפני כשנה אסרה הממשלה על ייבוא, שימוש, ייצור ומכירה ללא קשר לגיל. בנוסף, הרשויות מקוות לצמצם את שיעור העישון באמצעות הקמת מרפאות ייעודיות שיציעו תרופות ושירותי תמיכה להיגמל ממוצרי טבק.

סקר לאומי של ארגון הבריאות העולמי בשנים האחרונות מצא כי יותר מרבע מהאוכלוסייה במלדיביים בגילאי 15-69 צורכת טבק לעישון. לשם השוואה, בארצות הברית מדובר בכ-20% מהמבוגרים ובבריטניה בכ-12%. על פי נתוני הארגון, עישון גורם מדי שנה למעל 7 מיליון מקרי מוות ברחבי העולם.
בעבר, הצעות חוק דומות נידונו במדינות אחרות בעולם, בהם ניו זילנד ובריטניה. בניו זילנד בוטלה הצעת החוק בשל קיצוצי מס, חרף מחאות של ארגוני בריאות הציבור. בבריטניה, לעומת זאת, הוצעו מספר הצעות חוק דומות בשנים האחרונות, ושבוע שעבר חתמו רשויות על עצומה הקוראת לאישור הצעת החוק, זאת לאחר שיותר מ-120,000 צעירים החלו לעשן בחצי השנה שחלפה מאז הדיון האחרון בפרלמנט.
