במערכת הפוליטית גוברת הקריאה לפעולה נגד חמאס בעקבות ההערכה כי שרידי הגופה שהעביר הלילה (שני) ארגון הטרור לידי ישראל, שייכים ככל הנראה לחטוף חלל שגופתו כבר הושבה בעבר בידי כוחות הביטחון.
בכירים בקואליציה מאשימים את חמאס בהפרת ההסכם וקוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להגיב בתקיפות ולהורות על חידוש הלחימה בעזה והשמדת ארגון הטרור הרצחני.

הערכה: שרידי הגופה שהעביר חמאס שייכים לחלל חטוף שהושב בעבר
שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, בצלאל סמוטריץ', שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה נתניהו, בו דרש לכנס באופן מיידי את הקבינט המצומצם לדיון על צעדי התגובה להפרת ההסכם.
לדבריו, "על רקע ההפרות החוזרות ונשנות של חמאס את תנאי הפסקת האש והעדר ההתקדמות בפירוז עזה, יש לגבש עוד היום סל תגובות תקיף ונחוש". סמוטריץ' הוסיף כי בכוונתו לדרוש מראש הממשלה להורות לצה"ל לעצור מחדש את כל המחבלים ששוחררו בעסקת החטופים, כתגובה להפרות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר כי עצם העובדה שחמאס ממשיך "לשחק משחקים" מלמדת שארגון הטרור עדיין עומד על רגליו. לדבריו, "הגיע הזמן לשבור את הרגליים האלו אחת ולתמיד. אנחנו לא צריכים לגבות מחיר מחמאס, אלא לגבות ממנו את עצם קיומו ולהשמיד אותו לחלוטין, בהתאם למטרה המרכזית של מלחמת התקומה". בן גביר פנה לנתניהו בקריאה: "אדוני ראש הממשלה, מספיק להסס – תן את הפקודה!"
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יצחק קרויזר, הצטרף לקריאות לחידוש הלחימה ואמר: "חמאס שוב צוחק עלינו ומפר את ההסכם. חייבים לחזור ללחימה עצימה עד להשבת אחרון החטופים והכרעת חמאס. חוזרים ללחימה עכשיו!"
העובדה שחמאס ממשיך לשחק משחקים, ולא להעביר מיד את כל גופות החללים שלנו – היא כשלעצמה מעידה כי ארגון הטרור עדיין עומד על רגליו.
הגיע הזמן לשבור את הרגליים האלו אחת ולתמיד.
כעת אנחנו לא צריכים "לגבות מחיר מחמאס" על ההפרות.
אנחנו צריכים לגבות ממנו את עצם קיומו, ולהשמיד אותו…— איתמר בן גביר (@itamarbengvir) October 28, 2025
חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צבי סוכות, טען כי קיבל עדויות מלוחמים במילואים לפיהן חמאס ביים את מציאת גופת החלל. לדבריו, מחבלי הארגון הוציאו את הגופה מדירה סמוכה, חפרו פיר, ונתנו לצלב האדום לצלם את ה"חשיפה", כאשר כל האירוע תועד ברחפן של צה"ל.
סוכות דרש מהרמטכ"ל לחשוף את התיעוד במלואו: "אם אכן הדברים נכונים, מדובר בהפרה בוטה של ההסכם ותעמולה שקרית. חשיפת הסרטון תבהיר אחת ולתמיד כי חמאס ממשיך לנהוג בציניות ובאכזריות, ומנצל גם את גופות חללינו לצרכים תעמולתיים".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, התייחס גם הוא למצב וכתב בפוסט בחשבון ה-X שלו: "ההפרות של חמאס לא יכולות להישאר ללא תגובה קשה – אחרת לא עשינו כלום, וחזרנו ל-6 באוקטובר".
