920 חיילים נהרגו מיום פרוץ המלחמה ב-07.10.2023 לפני שנתיים. 920! לא פחות מ-920 משפחות שהתנפצו, שחייהן לעולם לא יהיו עוד כשהיו. מתחילת התמרון בעזה, 20 ימים אחרי אותה שבת, נהרגו 470 מטובי בנינו. 6,367 פצועים אנחנו מונים מתחילת המלחמה, 2,978 מתחילת התמרון, בהם 564 באורח קשה.
כל האובדן הזה, כל הכאב, כל הפנים והשמות, כל הבנים, האחים, הנכדים, הדודים, החברים, האוהבים והנאהבים – כל יפי הבלורית והתואר טובי הלב והעיניים לא נהרגו או נפצעו כדי שהיום שאחרי בעזה ייראה כמו היום שלפני הטבח.

מספר החללים מפרוץ המלחמה – וכמה מהם נפלו בשנה האחרונה
כל לוחם, כל חייל בצה"ל יצא למלחמה ונתן עצמו להצלחתה כדי לנצח, כדי להכריע את האויב בעזה שטבח, שאנס, שהשחית, שביתר, ששרף, שביזה, שחנק, שבזז, שהתענג על רצח יהודים שישבו לבטח בארצם בזמן חגם – אחת ולתמיד. כל לובש מדים נתן את כל כולו כדי לוודא שזה לא יקרה שוב לעולם.

כל אחד ואחת השאירו בן ובת זוג בבית, ילדים, הורים, משפחות ועסקים שבנו ב-10 אצבעות כי האמינו שהלכו להבטיח לעולם לא עוד. כדי שמטרות המלחמה כולן יוגשמו.
בחודש אוגוסט האחרון אמר ראש הממשלה כי בעת כינוס הקבינט שבוע לפני דבריו אלה קבעו המשתתפים חמישה עקרונות לסיום המלחמה:
1.פירוק החמאס מנשקו
2.השבת כלל החטופים – החיים והחללים כאחד
3.פירוז הרצועה = לא רק מפרקים את החמאס מנשקו, אלא מבטיחים שלא מייצרים נשק ברצועה ולא מבריחים נשק לתוך הרצועה.
4. שליטה ביטחונית ישראלית ברצועת עזה, כולל גם את הפרימטר הביטחוני.
5. ממשל אזרחי חלופי שאיננו חמאס ואיננו הרשות הפלשתינית – אנשים שלא יחנכו את ילדיהם לטרור, לא יממנו טרור ולא יישלחו טרור.
"חמשת העקרונות הללו יבטיחו את ביטחון ישראל. זה פירוש המילה ׳ניצחון׳. על זה אנחנו עובדים – וכדאי שכולם יפנימו את זה", אמר.

בינתיים, עכשיו? שנתיים אחרי: בעזה שוב עובדים הקטרים עם חמאס, עובדים גורמים טורקיים שהוכרזו ארגון טרור בידי ישראל עצמה, פועלים המצרים שאפשרו את הטבח בצירי הברחות משטחם וכבר נבחרים שמות לוועדה "פלשתינית" שתנהל את ענייניה של עזה ב-"יום שאחרי". וועדה שמשמרת את חמאס לא רק בזירה הצבאית, אלא גם בזירה הפוליטית הפלשתינית.

צוותים מצריים נכנסו לרצועה – ויסייעו באיתור חטופים חללים
נכון, המציאות עודה מתעצבת, ייתכן שלא נאמרה המילה האחרונה, אבל עכשיו חמאס ששרד כבר בונה את עצמו מחדש. עכשיו מנהיגיו חשים עוצמה ומסוגלות עילאיות רק כי שרדו בקרב מול מה שהם מכנים "מכונת המלחמה הישראלית" שלא יכלה להם, לתפיסתם. עכשיו מחבלי חמאס חוצים את הגבולות שהגדירה ישראל במתן אישור ממנה לעשות כן. עכשיו ישראל מכילה ומוחלת על כבוד חייליה שנהרגו בידי האויב בתוך הפסקת האש.

חמאס בראייתו רשם הישג כביר בעצם זה שלא הוכחד כליל מעל פני האדמה. האויב העזתי – הרחם של חמאס – רשם הישג כביר בעצם זה שלא הוגלה מאדמתו. ישראל באיוולתה אף לא סיפחה שטחים אליה באופן רשמי ופורמלי. לקיחת אדמה מיושבי האדמה שעשתה בנו את הטבח הנורא ביותר שנעשה ביהודים מאז השואה.
כולנו מקווים שיישלף שפן מן הכובע, קלף מן השרוול, ממתינים לשינוי החד בעלילה. ממתינים וממתינים לניצחון בתפילה. כי נכון לרגע כתיבת שורות אלה – הוא עוד לא הושג וכך לא נראה הניצחון המוחלט. לא כשהאויב כולו עדיין מעבר לגדר, פועל כשבלבו אותה שאיפה להכחיד את כולנו מדן ועד אילת.
