accessibility-icon
share-icon
הפנטגון | צילום: שאטרסטוק
הפנטגון | צילום: שאטרסטוק

כמו קבצנים: הפנטגון קיבל תרומה כדי לשלם משכורות לחיילים

דסק C14

דסק C14

ד חשון ה'תשפו (26.10.25)

4

1

like

1

dislike

הפנטגון אישר כי קיבל תרומה על סך 130 מיליון דולר כדי לשלם משכורות לחיילים • הצורך בתרומה מגיע עקב השבתת הממשל האמריקאי במהלכו עובדים שאינם חיוניים יוצאים לחופשה, ועובדים חיוניים ממשיכים כרגיל - אך ללא משכורת


הפנטגון האמריקאי אישר שלשום (שישי) כי קיבל תרומה אנונימית על סך 130 מיליון דולר שמיועדת עבור תשלום משכורות לחיילי הצבא, בעת השבתת הממשל האמריקאי. יום לפני כן חשף הנשיא טראמפ את דבר התרומה, כינה את התורם "פטריוט" וטען כי מדובר בחבר שלו.

שון פרנל, הדובר הראשי של הפנטגון, התייחס לתרומה: "התרומה ניתנה בתנאי שתשמש לקיזוז עלות שכר והטבות לחיילים, אנו מודים לתורם על הסיוע, לאחר שהדמוקרטים בחרו למנוע שכר מהחיילים".

maximize-image
images-count1+
"התורם חבר שלי", הנשיא טראמפ | צילום: שאטרסטוק

למרות התרומה הגדולה, לא ברור כיצד היא תספיק עבור תשלום המשכורות לכלל החיילים. לשם השוואה, בשבוע שעבר ממשל טראמפ הודיע לקונגרס כי השתמש ב-6.5 מיליארד דולר עבור תשלום משכורות לחיילים.

השבתת הממשל

מתחילת החודש הממשל האמריקאי נכנס להשבתה, המשמעות: עצירת פעילויות שאינן חיוניות והוצאה לחופשה ללא תשלום של המוני עובדים ממשלתיים החל מהראשון לנובמבר. אך גם עובדים חיוניים מקבלים את המשכורת עבור עבודתם רק לאחר סיום ההשבתה.

maximize-image
images-count1+
עובדים ללא משכורת, חייל אמריקאי | צילום: שאטרסטוק

הממשל נכנס להשבתה עקב מחלוקת בין הדמוקרטים לרפובליקנים על סעיפי התקציב, מה שגרם לאי אישורו בקונגרס. למרות הרוב של הרפובליקנים בשני בתי הקונגרס, חסרים לו מספר חברי סנאט שיתמכו בהצבעה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News