כדי למנוע מטראמפ לממש את האיום? צוות של הצלב האדום יגיע הערב לאזור הקו הצהוב, ממזרח לעיר עזה, כדי לאתר את החטופים החללים שנותרו בידי ארגון הטרור הרצחני חמאס, כך דווח היום (ראשון) ב"אל-ג'זירה".
במקביל, צוות מצרי נכנס אתמול לרצועת עזה. גורם ביטחוני אישר כי הדרג המדיני נענה לבקשת קהיר לאפשר כניסת ציוד הנדסי כבד וצוות מצרי בלבד, שיסייע במאמץ האיתור: "הצוות והכלים נכנסו לרצועת עזה כחלק מהמגעים להשבת החטופים והחללים".

על פי ההערכות, ברצועת עזה מוחזקים כעת 13 חללים, בעוד שחמאס ככל הנראה אינו יודע את מיקומם של בין ארבעה לחמישה חטופים. אתמול נערכו בישראל לשובם של שני חללים, אך החזרה נדחתה ולא יצאה אל הפועל.
ברקע המאמצים, הלחץ האמריקני גובר: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציב אתמול אולטימטום לחמאס, ודרש להשיב את גופות החטופים בתוך 48 שעות. אם הדרישה לא תיענה, הזהיר טראמפ, המדינות המעורבות בהסכם "ינקטו בפעולה".
