דיווחנו במהדורת מוצאי השבת: השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר שטח בשיחות שערך השבוע עם מקורביו את הדרך להמשך המערכה ובמרכזה: הוא מאמין שהכוח הערבי הבין-לאומי שמטרתו לפרז את רצועת עזה מנשק לא יעמוד במשימתו – וצה"ל ידרש להיכנס מחדש לרצועת עזה.
לדבריו של דרמר מפי מקורביו, השר לעניינים מאמין כי ההסכמים שבפתח הם מול סוריה ולבנון – כאשר שמה בעקבות הלחימה הצבאית המוצלחת מול חיזבאללה וקריסת שלטון אסד – ניתן להגיע להישגים מדיניים.
כאמור, באשר לעזה תמונת המצב שונה, דרמר מעריך שלא רק שהכוח הערבי הבין-לאומי שמנסה לארגן הממשל האמריקאי לא יעמוד במשימתו, אלא שהכישלון הזה יעניק לישראל את האשראי המדיני לשוב להילחם.


מרקו רוביו חושף בהצהרתו את עמדת ארה"ב על עתיד רצועת עזה
בסוף השבוע, מזכיר המדינה מרקו רוביו שביקר בישראל אמר בהצהרה מהמפקדה האמריקאית בקריית גת בהתייחס לפירוז הרצועה כי פירוק חמאס כולל את המנהרות והרקטות. "אנחנו צריכים להבין שמהצד השני של הקו הצהוב עדיין יש טרוריסטים שנוקטים באלימות כלפי האנשים שלהם", אמר רוביו, "צריך לנהל את זה כדי לדעת שאין הפתעות מעבר לזה".

רוביו התייחס לתרחישים האפשריים ליום שאחרי המלחמה ברצועה. בנוגע לנוכחות אפשרית של חיילים טורקיים, קבע כי "זה צריך להיות משהו שמקובל על ישראל". באשר למעמדה של הרשות הפלשתינית, אמר רוביו כי היא "זקוקה לרפורמה", והוסיף כי "עוד לא נקבע אם תמלא כל תפקיד בעזה".
בכל מקרה, בין אם הכוח הערבי יצליח במשימתו או ייכשל והלחימה תתחדש – הוא כנראה לא יהיה בסביבה כדי לראות זאת. השר דרמר צפוי לעזוב את הממשלה בחודש הבא – וזאת בין היתר בשל ההפגנות והסבל שגורמים המפגינים לאשתו ולילדיו. לפי שעה רה"מ לא הצליח להניע את דרמר מהחלטתו שתצא לפועל בקרוב.
