מזכיר המדינה האמריקני, מרקו רוביו, נשא היום (שישי) הצהרה במפקדה האמריקאית בקריית גת, בה הבהיר את עמדת ארה"ב בנוגע למצב הביטחוני וההומניטרי בעזה ולסוגיות פנימיות בישראל. בפתח דבריו אמר רוביו: "באתי להבין מה הצרכים".
בנוגע לסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, קבע רוביו באופן נחרץ כי סוכנות הסעד של האו"ם לא תיקח בו חלק. "אונר"א לא תהיה חלק ממאמץ הסיוע ההומניטרי משום שהיא תמכה בחמאס", אמר. הוא הבהיר כי "ארגונים הומניטריים יוכלו לספק את הסיוע ההומניטרי".

בדבריו על המצב הביטחוני, הדגיש מזכיר המדינה כי פירוק חמאס כולל את המנהרות והרקטות. "אנחנו צריכים להבין שמהצד השני של הקו הצהוב עדיין יש טרוריסטים שנוקטים באלימות כלפי האנשים שלהם", אמר רוביו, "צריך לנהל את זה כדי לדעת שאין הפתעות מעבר לזה".
רוביו התייחס לתרחישים האפשריים ליום שאחרי המלחמה ברצועה. בנוגע לנוכחות אפשרית של חיילים טורקיים, קבע כי "זה צריך להיות משהו שמקובל על ישראל". באשר למעמדה של הרשות הפלשתינית, אמר רוביו כי היא "זקוקה לרפורמה", והוסיף כי "עוד לא נקבע אם תמלא כל תפקיד בעזה".

מזכיר המדינה נגע גם בסוגיות פוליטיות פנימיות בישראל, והתייחס להצבעה בכנסת בנושא הסיפוח. "להבנתי נועדה להביך את נתניהו", אמר. הוא הוסיף כי "סיפוח יכול לאיים על המשך ההסכם, הרבה מדינות המעורבות בהסכם יתנגדו לכך". עם זאת, הדגיש רוביו: "אך לא אתערב בפוליטיקה הפנימית של ישראל".
