מהכלא הישראלי – למלון 5 כוכבים: תחקיר של הדיילי מייל שהתפרסם הבוקר (שבת) חושף כי יותר מ-150 אסירי עולם ששוחררו במסגרת העסקה עם חמאס שוהים בימים אלה במלון היוקרה רנסנס קהיר מיראז בעל הדירוג של 5 כוכבים.
לפי התחקיר, המחבלים המתועבים בהם מחבלי חמאס, דאעש ופתח, מתאכסנים במקום לצד תיירים מערביים רגילים באתר הנופש המפואר שכולל ספא, מרכז כושר, מסעדות, בריכה חיצונית, ומספרה. עוד נאמר לפי התחקיר כי המלון כלל לא עדכן את התיירים הנורמטיבים על שהות המרצחים במלון.


כזכור, בתיעודים שהועלו לרשתות ביום בו שבו 20 החטופים החיים לשיראל, המחבלים התקבלו בחגיגות עם קהל מריע בכניסה ללובי המלון ואולם אירועים שהוזמן לכבודם. חלקם הצטלמו לסלפי עם תומכים פרו-פלשתינים, משכו כסף מכספומטים וערכו חתונות. לפי הדיילי מייל, הם נראו מטיילים לצד הבריכה, שותים קפה ומדברים בטלפונים.
בתחקיר, התחקירן של הדיילי מייל הזמין חדר במלון, וגילה כי בחדר לצידו לן אחד המחבלים המתועבים ביותר: מחמוד עיסא, בן 57, מייסד יחידת 101 של "גדודי עז א-דין אל-קסאם" – יחידה בזרוע הצבאית של חמאס ש"התמחתה" בחטיפות חיילים. הוא ניתן בשנת 1993 ל-3 מאסרי עולם ועוד 49 שנים על פיגועי התאבדות, חטיפות ורציחות, כולל חטיפת ורצח החייל ניסים טולדנו.

כזכור, בעסקה עם ישראל כ-154 מחבלים שריצו מאסרי עולם גורשו למצרים שם הם נמצאים תחת פיקוח שירותי הביטחון המקומיים ו-96 המחבלים הנוספים ששוחררו נשלחו לעזה או חזרה לשטחי יהודה ושומרון.
בהמשך, חלק מהמחבלים שנמצאים כעת במלון היוקרה עתידים להיות מועברים ליעדים כמו קטאר, טורקיה ותוניסיה – שם הם עתידים להגיד בקשה לויזות מקומיות והיתרי מגורים.
מומחים שדיברו עם העיתון הבריטי הזהירו כי המחבלים ישובו במהירות לפעילות טרור: "הדבר הראשון שהטרוריסטים האלה יעשו כשהם יגיעו לטורקיה או קטאר הוא ליצור קשר עם שותפיהם בעזה וביהודה ושומרון כדי לשלוח כסף ולבנות מחדש את הרשתות שלהם. הם יתאגדו מחדש במהירות ויקימו תאי טרור חדשים".
