מקסים גומברג, מייסד אקדמיית Max AI, הסביר היום (חמישי) בריאיון לעודד מנשה כי מהפכת הבינה המלאכותית איננה רק טכנולוגית, אלא גם אנושית ותרבותית: "אנחנו רגילים לחשוב שטכנולוגיה עוזרת לנו לקצר תהליכים, אבל הפעם מדובר בטכנולוגיה שיכולה לבצע תהליכים שלמים בעצמה. זה משנה את הדרך שבה אנחנו תופסים את עצמנו ואת הערך שאנחנו מביאים לעולם העבודה".
לדברי גומברג, כלים של בינה מלאכותית ואוטומציה מאפשרים גם לאנשים ללא ידע טכני לבצע משימות שבעבר דרשו הכשרה מקצועית: "היום כל אחד יכול לפתח תהליכים או מערכות בעסק שלו, גם בלי ללמוד תכנות. זה גורם לנו לחשוב מחדש, לא מה אנחנו יודעים לעשות, אלא מה הערך היצירתי והמחשבתי שלנו כבני אדם".

גומברג טוען שהעולם החדש מתחלק לשניים, יצרנים וצרכנים: "רוב העובדים היום הם בעצם צרכנים בתחפושת של יצרנים. הם מגיעים לעבודה כדי לסגור את החודש, לא כדי לחדש או לייצר ערך אמיתי. המהפכה הזאת תחשוף את ההבדל – מי באמת מביא תרומה ייחודית, ומי פשוט מתפקד על אוטומט".
ומה לגבי המקצועות שייעלמו? גומברג מעדיף לומר שהם "ישנו צורה". לדבריו, כל מה שכרוך במשימות טכניות או חוזרות יעבור לטכנולוגיה, ואילו תפקידים שדורשים יצירתיות, הנחיה וניהול טכנולוגיות, יתרחבו. "נראה יותר מהנדסי אוטומציה, מנחי כלי בינה מלאכותית, אנשים שמנהלים את ה-AI ולא מתחרים בו".
עם זאת, הוא לא מסתיר את התחזית הכלכלית: "כן, יהיו הרבה מובטלים. אבל זה לא בהכרח דבר רע. בעולם שבו רובוטים ו-AI יבצעו חלק ניכר מהעבודה, העלויות ירדו משמעותית. אם הצריכה תהיה זולה, אנשים לא יצטרכו הכנסה גבוהה כדי להתקיים. הכלכלה תשתנה – אבל תמשיך לפעול".
