מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי הודיעה היום (חמישי) על פרישתה מהתפקידים הקואליציוניים בעקבות אי קידום חוק הגיוס: "בהתאם להוראת מועצת חכמי התורה מחודש תמוז תשפ"ה, על הממשלה היה להביא את החוק להצבעה לא יאוחר מפתיחת מושב החורף, אך הדבר, למרבה הצער, טרם קוים".
"ש"ס תמשיך לפעול בכל כוחה למען הסדרת מעמדם של בני הישיבות ולומדי התורה, שהם סוד קיומו הרוחני וההיסטורי של עם ישראל" נמסר מהמפלגה, "התנועה תמשיך להוביל את המאבק נגד מסע הרדיפה הפוליטי והאכזרי שמנוהל נגד תלמידי הישיבות הקדושות, ההוגים בתורה יומם ולילה למען עם ישראל כולו ולהצלחת החיילים".

במפלגה הדגישו כי עם הסדרת מעמדם של בני הישיבות, ש"ס תשוב לתפקידיה בממשלה ובכנסת: "עד אז, ש״ס תפעל בתיאום מלא עם הסיעות החרדיות ותתייעץ באופן רציף עם מועצת חכמי התורה בכל הנוגע לעמדתה בהצבעות במליאת הכנסת".
כתבנו בכנסת אברהם חסון הוסיף כי המשמעות המעשית של המהלך היא פרישת חברי הכנסת של ש"ס מוועדות הכנסת – צעד שעלול להקשות על הקואליציה בגיוס רוב להצבעות.
