ח"כיו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לענייני איו"ש, ח"כ צבי סוכות, פנה היום (חמישי) במכתב לרמטכ"ל אייל זמיר בקריאה למנוע את הפסקת פעילות חיילי ההגמ"ר הפועלים ביהודה ושומרון. לדבריו, המהלך המסתמן עלול ליצור פערי ביטחון חמורים ביישובים דווקא בתקופה שבה האיומים הביטחוניים גוברים.
במכתבו התריע סוכות כי בגזרת איו"ש טרם בוצע טיפול עומק לגדיעת תאי הטרור הפועלים באזור. הוא ציין כי מאז פרוץ המלחמה גויסו אלפי תושבים בצו שמונה לתגבור מערכי ההגנה ביישובים, וכי אותם חיילי מילואים פעלו במסירות ובנחישות נוכח האתגרים הביטחוניים שהתחדדו מאז טבח 7 באוקטובר.

לפי המידע שיש ברשותו, טען סוכות כי בשבועות הקרובים צפוי צמצום של כשלושים אחוזים בכוחות ההגמ"ר (ההגנה המרחבית) ובהמשך אף הפסקת פעילותם המלאה מבלי להשיב את כוחות ההגנ"ש ליישובים. מצב זה, כך כתב סוכות, מותיר יישובים רבים עם סד"כ הגנה נמוך מזה שהיה ערב המלחמה ומעמיד אותם בפני סכנה ממשית.
סוכות התריע כי הפתרון שהוצע על ידי גורמים בצה"ל של הפעלת צו השמירה המטיל את האחריות הביטחונית על התושבים איננו ישים. לדבריו, יישובים קטנים אינם יכולים לממן את צורכי הביטחון הנדרשים ואין הצדקה להטיל על אזרחי המדינה תשלומים גבוהים כל כך בעבור ביטחונם האישי.
בסיום מכתבו קרא סוכות לרמטכ"ל להתערב ולמנוע את הפסקת פעילות כוחות ההגמ"ר לפחות עד שיובטח מענה ביטחוני חלופי ומלא לכל יישובי יהודה ושומרון.
