accessibility-icon
share-icon
מתוך "ריקלין ושות'"

"אוספים מידע": הסכנה הביטחונית בהעסקת פועלים ערבים מיו"ש

דסק C14

דסק C14

א חשון ה'תשפו (23.10.25)

79

54

like

1

dislike

העיתונאית ופעילת הימין איילת לאש שירטטה בריאיון לשמעון ריקלין תמונה מדאיגה של הסכנון הטמונות בהעסקת פעילים ערבים מיהודה ושומרון, והדגישה: "לא מכניסים אויבים הביתה, לא מפרנסים את תומכי הנאצים האלה" • צפו


העיתונאית ופעילת הימין איילת לאש ביקרה בחריפות בריאיון לשמעון ריקלין מוקדם יותר השבוע את ההיתר להעסקת פועלים ערבים מיהודה ושומרון, וקראה להתנער לחלוטין מתלות כלכלית בהם, בייחוד לאחר טבח 7 באוקטובר.

"אנחנו התפקחנו מאז הטבח", הצהירה לאש, והדגישה: "לא מכניסים אויבים הביתה, לא מפרנסים את תומכי הנאצים האלה. פשוט לא". בנוסף, תיארה כי ביהודה ושומרון קיים רוב מוחלט של תושבים המתנגדים להעסקת פועלים אלו: "לא רוצים להעסיק את הנאצים האלה. לא רוצים אותם פה. תודה רבה. הספיק לנו".

maximize-image
ההתיישבות ביהודה ושומרון | צילום: שאטרסטוק

לאש הסבירה כי הכסף המשולם לפועלים אלו מהווה דלק שמפרנס אותם ו"משאיר להם את התקווה פה". לשיטתה, יש לשלול מהם את התקווה הזו, על מנת שיעזבו: "אנחנו רוצים שהם יתייאשו, שלא תהיה להם עבודה פה ושילכו מפה… הדרך היחידה לגרום לאויב להיחנק כלכלית ולהיות פה בלי תקווה ואבוד, זה לא לפרנס אותם".

לאש התייחסה גם למחיר הכלכלי הפוטנציאלי של מדיניות זו, והבהירה כי גם אם הדבר יוביל להאטה בבנייה או לייקור הדיור, אין זו סיבה לחזור למצב הקודם. "אפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים", אמרה, אך פסלה מכל וכל את "הפתרון של להכניס את האויב שוב ולתת לו לתצפת עלינו, לאסוף עלינו נתונים ותוך כדי גם להתפרנס מאיתנו ולבנות ולהמשיך לבנות פה עוד בתים". היא סיכמה בקריאה נחרצת: "זה חמור ביותר, לא רוצים את זה יותר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News