ממשל טראמפ הודיע הערב (רביעי) על הטלת סנקציות נרחבות על שתי חברות הנפט הגדולות ביותר ברוסיה, רוזנפט ולוקאויל, ועל מספר חברות בת שלהן. ההחלטה, שבאה לאחר ביטול הפסגה המתוכננת בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מהווה את הניסיון המשמעותי ביותר עד כה של הממשל ללחוץ על מוסקבה לנהל משא ומתן לסיום המלחמה באוקראינה.
"עכשיו זה הזמן לעצור את ההרג ולהגיע להפסקת אש מיידית", אמר שר האוצר האמריקאי, סקוט בסנט. "בהתחשב בסירובו של הנשיא פוטין לסיים את המלחמה חסרת ההיגיון הזו, משרד האוצר מטיל סנקציות על שתי חברות הנפט הגדולות ביותר ברוסיה, המממנות את מכונת המלחמה של הקרמלין". בסנט הוסיף כי ארה"ב מוכנה לנקוט צעדים נוספים ועודד את בעלות בריתה להצטרף לסנקציות.
הסנקציות הוכרזו לאחר שתוכניות לפסגה בין טראמפ לפוטין בבודפשט בוטלו. טראמפ אמר אתמול לכתבים כי הוא אינו רוצה "לעשות פגישה מבוזבזת" או "לבזבז את הזמן", אך לא שלל אפשרות למפגש עתידי.
התפתחויות אלו מגיעות על רקע התקפות רוסיות מתמשכות על אוקראינה. היום בבוקר צבא רוסיה שיגר כטב"מים לעבר העיר חרקיב. אחד הכטב"מים פגע ישירות בבניין שבו פועל גן ילדים פרטי. כתוצאה מהתקיפה נהרגו 2 ילדים וחמישה מבוגרים.
