פרסמנו הערב (רביעי) בחדשות 14: סמינר הקיבוצים, המכללה האקדמית הגדולה בישראל להכשרת ההוראה, מי שמכשירה את הדור הבא של המחנכים בישראל ממומנת על ידי משרד החינוך מוכרת על ידי המוסד להשכלה גבוהה, מקיימת הערב כנס תחת הכותרת "בקש שלום ורודפיהו".
בכנס תעלה הצגה בשם השיבה לחיפה. נובלה פלשתינית שנכתבה על ידי המחבל ע'סאן כנפאני, מי שהיה דובר החזית העממית לשחרור פלשתין. ארגון שהיה אחראי לטבח בנמל התעופה בלוד בשנת 1972. בפיגוע הזה נרצחו 24 בני אדם כמה ימים לאחר מכן הוא חוסל על ידי המוסד. בהצגה שהוא כתב מוצגים ניצולי שואה מחיפה ככובשים שמשתלטים על בית של ערבי לאחר ששת הימים.

מדובר במסרים מסיתים שפוגעים בביטחון המדינה בניגוד לחוק הנכבה, ובדיון שיביא את הסיפור של הקמת פורום המשפחות השכולות הישראלי פלשתיני
שאחד ממייסדיו הוא באסם עראמין שטוען שמדינת ישראל היא כובש שמרעיב מדכא ורוצח חפים מפשע.
שר החינוך יואב קיש שלח מכתב לנשיאה וביקש להסיר את הנושאים הללו מסדר היום. נרטיבים אנטי ציוניים שנותנים במה לרוצחים לארגונים קיצוניים ולמהללי הנכבה בתוך מוסד חינוכי. זו לא בפעם הראשונה בעבר הכריחו סטודנטים לצפות בסרטים על הכיבוש.
שי גליק מנכ"ל בצלמו שפנה למל"ג מסר: "הגיע הזמן שהמל"ג יפסיק כל קשר עם גוף מסית זה. לא מדובר בגוף אקדמי אלא בגוף קיצוני ששוב ושוב מסית נגד מדינת ישראל. המקום הזה לא ראוי להכשיר את הדור הבא של מורי ישראל".

ממכללת סמינר הקיבוצים נמסר: "הכנס שאנו מקיימים עוסק בנושא השלום ומבקש לעודד שיח פתוח, ביקורתי ומכבד בין כלל הקולות בחברה הישראלית. זהו כוחה של האקדמיה, ולאורך השנים מכללת סמינר הקיבוצים מהווה מרחב שבו מתקיימים דיונים עמוקים גם בנושאים מעוררי מחלוקת, כחלק מהחובה לחשיבה ביקורתית ולחינוך לדמוקרטיה.
"באשר להצגה, מדובר בדיון על הנושאים המועלים בה. נושאים מסוג זה נבחנים באקדמיה באופן שוטף, כחלק בלתי נפרד מהעיסוק החינוכי, התרבותי והערכי. אנחנו גאים לעמוד בחזית השיח הפלורליסטי בישראל, ומאמינים כי דווקא ביטוי למגוון דעות הוא הבסיס לחברה חזקה ובריאה".
