צביקה מור, יו"ר פורום תקווה, פנה במכתב לנשיא המדינה לאחר עסקת החטופים השנייה שהתרחשה לפני כמה חודשים, בבקשה להעניק חנינה לאסירים הלאומיים היהודים. מור טען במכתב כי אם משחררים אסירים רוצחים עם דם על הידיים בטענה שמערכת הביטחון 'תדע להתמודד' אז אפשר לשחרר גם אסרים יהודיים-לאומיים.
בפנייתו לנשיא כתב מור: "אני פונה אליך בבקשה לחון את אחינו האסירים היהודים, אינני מכיר את האסירים הללו ואיני בא להפוך בזכותם. אני פונה אליך בבקשה לחון אותם, לאחר שאיני יכול לשכוח בזמן מאות מחבלים משוחררים כיום, חלקם גם לאזור מגורי בהר חברון, נשאי נשק במאסר".

מור נימק במכתבו: "האסירים היהודים הלאומיים פעלו לבד, ובניגוד לחוק. לאור המצב הביטחוני הקשה בארץ ובמיוחד ביהודה ושומרון יש מקום לשקול את מתן חנינתם וגובה את חייהם ובריאותם של המתיישבים".
לדבריו, "אם משחררים רוצחים ערבים, שחוזרים לאמונתם הנתעבת יש מקום לשחרר גם את אחינו היהודים שהחשש שישובו לסורם קטן ביותר, חזקה על כוחות הביטחון הטוענים כי ידעו להתמודד עם מאות המחבלים-רוצחים המשוחררים כעת, שידעו להתמודד גם עם הקבוצה הקטנה של האסירים היהודים-לאומיים".
