נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דורש ממשרד המשפטים לשלם לו כ-230 מיליון דולר פיצויים על הנזקים מהחקירות שנוהלו נגדו בעבר הן בתקופת ממשלו הראשון והן בתקופת נשיאותו של ג'ו ביידן. לפי מקורות שצוטטו ב-ABC News וב'ניו יורק טיימס', מדובר בהסדר פיצויים חריג במיוחד, שעלול להציב את בכירי משרד המשפטים בניגוד עניינים.
המו"מ להסדר נובע משתי תביעות מנהליות שהגישו עורכי דינו של טראמפ בשנים 2023 ו-2024. התביעה הראשונה מתייחסת לחקירה שבדקה קשרים אפשריים בין קמפיין טראמפ ב-2016 לבין רוסיה. השנייה, שדווחה כבר בשנה שעברה, טוענת כי טראמפ נחקר ונאשם בחוסר תום לב על ידי התובע המיוחד ג'ק סמית', וכי זכויות הפרטיות שלו נפגעו במהלך פשיטת ה-FBI על אחוזתו במאר א-לאגו באוגוסט 2022.

בהופעה פומבית בבית הלבן בשבוע שעבר, לצד התובעת הכללית פאם בונדי, ראש ה-FBI קאש פאטל וסגנו טוד בלאנש, רמז טראמפ לנושא ואמר: "יש לי תביעה שהייתה מתקדמת יפה, וכשנבחרתי לנשיא אמרתי – אני בעצם תובע את עצמי. זה מצב מוזר מאוד כשאתה צריך להחליט כמה אתה משלם לעצמך כפיצוי. אבל נגרם לי נזק גדול מאוד, ואם אקבל את הכסף – אתן אותו לצדקה".

לפי הנהלים הפנימיים של משרד המשפטים, כל הסדר כזה דורש את אישור סגן התובע הכללי או המשנה שלו. אולם במקרה זה, שניהם – בלאנש וסטן וודוורד – ייצגו בעבר את טראמפ ואת שותפו לתיק וולט נאוטה, מה שעלול להוביל לניגוד עניינים.
דובר משרד המשפטים אמר ל-ABC כי "בכל מקרה, כל בכירי המשרד פועלים בהתאם להנחיות של גורמי האתיקה המקצועיים", וסירב להתייחס ישירות למצבו של המשא ומתן.
