ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניז, התייחס אתמול (שלישי) לוויכוח הציבורי סביב שגריר אוסטרליה בוושינגטון, לאחר שהנשיא טראמפ אמר כי הוא "לא מחבב אותו". לטענת אלבניז, דברי הנשיא האמריקני נאמרו "בטון קליל", וכי ראד ממשיך בעבודתו "המצוינת".
האירוע התרחש כאשר במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה בבית הלבן ביום שני, נשאל טראמפ על ידי כתב אוסטרלי לגבי דברי ביקורת שפרסם ראד נגדו בעבר ברשתות החברתיות. כשנאמר לו שראד יושב מולו, השיב טראמפ: "אני לא אוהב אותך, כנראה גם לעולם לא אוהב".

לאור הדברים, קראה המפלגה הליברלית – האופוזיציה השמרנית המרכזית באוסטרליה, להדחתו של ראד מתפקידו כשגריר. עם זאת, אלבנסי, השוהה בוושינגטון, מיהר להגן על ראד והבהיר בראיון לרשת "Nine": "זה היה מאוד קליל. קווין אמר: 'סליחה על דברים מהעבר' – והם פשוט המשיכו הלאה".
אלבניז, ששימש בעבר כסגנו של ראד כאשר היה ראש ממשלת אוסטרליה, שיבח את פעילותו של השגריר האוסטרלי בוושינגטון, במיוחד בקידום הסכם הצוללות הגרעיניות במסגרת ברית AUKUS – ברית ביטחונית ואסטרטגית בין ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה.

ראש ממשלת אוסטרליה אמר לכתבים: "קווין ראד עושה עבודה מצוינת כשגריר. הוא בונה תמיכה בקונגרס להסכם AUKUS, ומחזק את היחסים עם ארה"ב". בשנת 2020, ראד כינה את טראמפ: "הנשיא ההרסני ביותר בהיסטוריה", אמירה שמחק לאחר שמונה לשגריר.
במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024, התייחס טראמפ לראד כאל "קצת מרושע" – בתגובה לשאלה של נייג'ל פרג', פוליטיקאי בריטי מהימין הפופוליסטי. אמירות אלו עוררו קריאות באוסטרליה להחלפתו של ראד – במיוחד מצד הליברלים, שספגו תבוסה בבחירות האחרונות במדינה. עם זאת, ממשלת אלבניז לא צפויה להיענות לדרישות אלו בשלב זה.
