לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב (שלישי) כי רה"מ בנימין נתניהו מינה את גיל רייך, סגנו של צחי הנגבי, לתפקיד ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי. זאת, זמן קצר לאחר שהנגבי הודיע על סיום כהונתו בעקבות החלטת ראש הממשלה למנות מחליף.
בהודעת לשכת רה"מ נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מודה לצחי הנגבי על שירותו בתפקיד ראש המל"ל בשלוש השנים האחרונות, ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו ובריאות איתנה".

צחי הנגבי מסיים את תפקידו: "רה"מ עדכן שימונה ראש מל"ל חדש"
הנגבי, שכיהן בתפקיד מאז 2022, הודיע מוקדם יותר כי "היום תסתיים כהונתי כיועץ לביטחון לאומי וכראש המטה לביטחון לאומי. אעמוד כמובן לרשות מחליפי ככל שיידרש". הוא הוסיף כי יש לחקור את אירועי השביעי באוקטובר "באופן יסודי כדי לוודא שיופקו הלקחים הראויים".
גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו לכתבנו כי החלטת נתניהו נבעה מהבדלי גישות בין השניים – הנגבי תמך בעסקת חטופים חלקית, התנגד לכיבוש עזה והוביל קו מתון יותר בהתנהלות מול חמאס.
עם מינויו של גיל רייך, שנחשב לאיש מקצוע ותיק בשירות הציבורי, צפויה הנהגת המטה לביטחון לאומי להמשיך ללוות את הדרג המדיני בהיערכות הביטחונית והמדינית לשלב הבא במערכה.
