ארגון הטרור הרצחני חמאס הוציא היום (שלישי) הודעה מטעמו, לפיו בכוונתם להחזיר לישראל שני חללים חטופים, שהוחזקו ברצועת עזה בשנתיים האחרונות – מאז טבח שמחת תורה. לפי הודעת הארגון, הארונות ימסרו לישראל בשעה 21:00 בערב.
הודעת חמאס מגיעה אחרי איום מפורש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אותו הוא פרסם ברשת החברתית Truth: "עדיין יש תקווה שחמאס יעשה את הדבר הנכון. אם לא – הסוף של חמאס יהיה מהיר, זועם ואכזרי!"

האיום של טראמפ מתייחס לאפשרות של התערבות בין לאומית בנעשה ברצועת עזה: "רבים מבעלות בריתנו הנהדרות כעת במזרח התיכון ובאזורים הסובבים אותו, הודיעו לי במפורש ובנחרצות, ובתשוקה רבה, כי ישמחו, לפי בקשתי, להיכנס לעזה בכוח גדול ול"יישר את חמאס" אם הארגון ימשיך לפעול שלא כשורה, בניגוד להסכם שנחתם איתנו".
"האהבה והרוח החיובית כלפי המזרח התיכון לא נראו כמותן זה אלף שנה! זה דבר יפהפה לצפות בו!", המשיך הנשיא טראמפ בהודעתו, כשרגע לפני שהוא מעביר את האיום לחמאס, מבהיר: "אמרתי למדינות הללו – וגם לישראל: עדיין לא!"

במקביל, ב"ניו יורק טיימס" מדווחים על פי גורמים דיפלומטים כי מדינות שונות מהססות לשלוח כוחות לעזה – מחשש לעימותים עם חמאס כל עוד הוא עדיין חמוש.
כזכור, על פי התוכנית של טראמפ, מיד עם יציאת כוחותינו מהרצועה הייתה אמורה להתבצע פריסה של "כוח ייצוב בינלאומי זמני" בעזה, שמטרתו לאבטח את האזורים מהם ישראל נסוגה, למנוע הברחת תחמושת לארגון הטרור ולהקל על חלוקת הסיוע ההומניטרי.

לטענת הבכירים, חלה התקדמות מועטה בלבד בנושא. לטענתם, המדינות לא מתכוונות לשלוח כוחות מטעמן – עד שתהיה בהירות רבה יותר לגבי המשימות שיינתנו להם כמו גם המצב ברצועה.
הדאגה העיקרית של המדינות, כך על פי הדיווח, היא שאין לצפות מהכוחות שלהם להילחם נגד פעילי חמאס, שחלקם עדיין חמושים, כשחלקם מציינים את החשש מהסכנה הנשקפת מארגון הטרור ורשת המנהרות שלו.
