צה"ל חידש אתמול (ראשון) את התקיפות על עזה לפרק זמן מוגבל, לאחר שחמאס הפר את הפסקת האש. במסגרת התקיפות, מחבלים תקפו כלי רכב הנדסי של צה"ל בשתי תקריות חמורות במרחב רפיח. במהלך אחת התקיפות של צה"ל נפגע בית קפה באזור העיירה א-זווידה שבמרכז הרצועה.

לאחר קריסת הפסקת האש: צה"ל תוקף בעוצמה מטרות ברצועה | צפו
מי שחוסל בתקיפה הוא יחיא אל-מבחוח, המכונה אבו אל-עבד, מפקד הנוח'בה בחטיבת צפון הרצועה. העזתים פרסמו קטע מרשת הקשר שבו נשמע אל-מבחוח מטבח שבעה באוקטובר, מורה למחבלי הנוח'בה לחטוף חיילים ישראלים.
האפשרות של חזרה למלחמה מדאיגה את תושבי הרצועה, שכבר חשבו שהעימותים מאחוריהם. אחד הגולשים מצפון הרצועה ציין בסרטון שפרסם אתמול ברשת: "התקיפות התחדשו, אנו מתפללים לאללה שהמלחמה לא תתחדש, אנו מתפללים שזה יסתיים במהירות, כי העזתים התעייפו".

אמש, לאחר יום של תקיפות, הכריזה ישראל על חידוש הפסקת האש, בעוד מחבלי הנוח'בה עדיין מסתובבים חופשי ברצועה. ואתמול קיבלנו תזכורת: בנק המטרות לא נותר ריק, למקרה שתתחדש הלחימה מחדש.
