החות'ים בתימן עצרו אמש (ראשון) 20 עובדי או"ם בעיר הבירה צנעא, יום לאחר שפשטו על מתקן נוסף של הארגון בעיר – כך מסר גורם רשמי באו"ם לסוכנות הידיעות AP.
ג'ין אל-עלאם, דובר מתאם האו"ם בתימן, מסר כי אנשי הצוות הוחזקו במתחם הסוכנות בשכונת אל-האדא שבדרום-מערב העיר. בין העצורים נמנים חמישה אזרחים תימנים ו-15 אנשי צוות בינלאומיים, בעוד 11 עובדי או"ם נוספים שוחררו לאחר חקירה.

בהצהרתו אמר עלאם כי האו"ם "נמצא בקשר עם החות'ים ועם גורמים נוספים במטרה לפתור את המצב החמור הזה במהירות האפשרית, להביא לשחרורם של כל אנשי הצוות ולהשיב שליטה מלאה על מתקני הארגון בצנעא".
גורם נוסף באו"ם, שדיבר בעילום שם, סיפר כי במהלך הפשיטה החרימו החות'ים את כל ציוד התקשורת מהמתחם – כולל טלפונים, מחשבים ושרתים.

על פי גורמים באו"ם, מאז תחילת השנה נעצרו יותר מ-50 עובדי או"ם בתימן, ורבים נוספים נחקרו או הוחזקו במעצר. בחודש ינואר השנה מת עובד של תוכנית המזון העולמית בזמן שהיה כלוא בעיר סעדה.
המורדים החות'ים טוענים לעיתים קרובות, ללא ראיות, כי עובדי האו"ם וארגונים זרים אחרים משמשים כמרגלים – טענות שהאו"ם דוחה בתוקף.
