accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

בפעם השנייה תוך יומיים: החות'ים עצרו 20 עובדי או"ם בצנעא

שירה קריפס

שירה קריפס

כח תשרי ה'תשפו (20.10.25)

5

2

like

1

dislike

המורדים החות'ים בתימן עצרו 20 עובדי או"ם בצנעא, בהם 15 אנשי צוות בינלאומיים וחמישה אזרחים מקומיים • לפי האו"ם, במהלך הפשיטה החרימו המורדים ציוד תקשורת מהמשרדים, כולל מחשבים וטלפוני • מאז תחילת השנה יותר מ-50 עובדי או"ם נעצרו, ואחד מהם אף מת במעצר


החות'ים בתימן עצרו אמש (ראשון) 20 עובדי או"ם בעיר הבירה צנעא, יום לאחר שפשטו על מתקן נוסף של הארגון בעיר – כך מסר גורם רשמי באו"ם לסוכנות הידיעות AP.

ג'ין אל-עלאם, דובר מתאם האו"ם בתימן, מסר כי אנשי הצוות הוחזקו במתחם הסוכנות בשכונת אל-האדא שבדרום-מערב העיר. בין העצורים נמנים חמישה אזרחים תימנים ו-15 אנשי צוות בינלאומיים, בעוד 11 עובדי או"ם נוספים שוחררו לאחר חקירה.

חות'ים |
maximize-image
images-count1+
חות'ים | צילום: שאטרסטוק

בהצהרתו אמר עלאם כי האו"ם "נמצא בקשר עם החות'ים ועם גורמים נוספים במטרה לפתור את המצב החמור הזה במהירות האפשרית, להביא לשחרורם של כל אנשי הצוות ולהשיב שליטה מלאה על מתקני הארגון בצנעא".

גורם נוסף באו"ם, שדיבר בעילום שם, סיפר כי במהלך הפשיטה החרימו החות'ים את כל ציוד התקשורת מהמתחם – כולל טלפונים, מחשבים ושרתים.

maximize-image
images-count1+
חות'ים | צילום: שאטרסטוק

על פי גורמים באו"ם, מאז תחילת השנה נעצרו יותר מ-50 עובדי או"ם בתימן, ורבים נוספים נחקרו או הוחזקו במעצר. בחודש ינואר השנה מת עובד של תוכנית המזון העולמית בזמן שהיה כלוא בעיר סעדה.

המורדים החות'ים טוענים לעיתים קרובות, ללא ראיות, כי עובדי האו"ם וארגונים זרים אחרים משמשים כמרגלים – טענות שהאו"ם דוחה בתוקף.

עקבו אחרינו גם ב-Google News