accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90

גורם מדיני מבהיר: תנועת המשאיות נעצרה בשל ההפצצות ברצועה

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כז תשרי ה'תשפו (19.10.25)

11

11

like

2

dislike

על פי גורם מדיני, ישראל עצרה את תנועת המשאיות היום בגלל ההפצצות המאסיביות ועשרות הרוגים בצד של החמאס • בהמשך, הבהיר הגורם כי מעבר רפיח יפתח שוב רק כשהחטופים החללים יחזרו בקצב סביר • הדברים נמסרו ברקע קריסת הפסקת האש בשל ההפרות של חמאס


גורם מדיני הבהיר הערב (ראשון) כי בגלל ההפצצות המאסיביות ועשרות הרוגים בצד של החמאס, ישראל עצרה את תנועת המשאיות היום, שתחודש בגמר ההפצצות. לדברי הגורם: "מעבר רפיח ייפתח רק כשנראה את חמאס ממשיך בהחזרת החטופים החללים בקצב סביר".

קריסת הפסקת האש

יום דרמטי במיוחד עבר על ישראל: כשבוע בלבד לתחילת הפסקת האש ברצועת עזה – ההסכם קרס, כשסביב השעה 11:00 בבוקר, בשני אירועים מקבילים שהתרחשו ברפיח בדרום הרצועה, בוצע ירי של מחבלים לעבר כלי רכב הנדסיים של צה"ל, זאת לצד העיכוב בהשבת החטופים החללים, כפי שנקבע בעסקה.

maximize-image
images-count1+
הפצצות צה"ל ברצועה | צילום: רשתות ערביות

דובר צה"ל התייחס במהירות להפרת ההסכם והבהיר כי ישראל לא תעבור על כך בשתיקה: "מדובר בהפרה בוטה של הסכם הפסקת האש, צה"ל יגיב בעוצמה".

"צה"ל החל בתקיפות מטוסי קרב של חיל האוויר ובירי ארטילרי במרחב רפיח להסרת איום, והשמידו מספר פירים מבצעיים ומבנים צבאיים בהם זוהתה פעילות של מחבלים", נמסר מטעם הצבא.

בעקבות ההתרחשויות, ולאחר התייעצות ביטחונית, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "בעקבות הפרת הפסקת האש מצד חמאס, ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות עם שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון והנחה לפעול בעוצמה נגד יעדי טרור ברצועת עזה".

maximize-image
images-count1+
הפצצות צה"ל ברצועה | צילום: רשתות ערביות

התגובה לא איחרה לבוא, ובשעות הערב נפתח גל התקיפות "החטא ועונשו", במהלכו הוטלו סך הכל כ-120 חימושים על כ-83 מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, כך על פי כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן.

במקביל, בישראל קיבלו החלטה כי בעקבות ההפרות, תופסק הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. בשל ההחלטה, השר לביטחון לאומי בן גביר בירך: "הסיוע הזה לא צריך להתחדש, המלחמה כן – ובהקדם".

גם דובר צה"ל בערבית התייחס לתקיפות, כשהעביר הודעה דחופה לתושבי הרצועה: "בעקבות ההפרות החוזרות ונשנות של הסכם הפסקת האש והתקיפה הפלילית שביצעו גורמי טרור של חמאס הבוקר, צה"ל יגיב בעוצמה רבה נגד תשתיות טרור ונגד גורמי חמאס".

"למען ביטחונכם, ובשל הפשיטות המתמשכות, יש להימצא אך ורק בצד המערבי של הקו הצהוב", נכתב בהודעה, "האזור המסומן באדום נחשב לאזור לחימה מסוכן מאוד – כל מי שנמצא בו מתבקש להתפנות מערבה באופן מיידי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News