accessibility-icon
share-icon
צפו בתקיפות העצימות | צילום: רשתות ערביות

אזהרת דובר צה"ל לעזתים, תיעוד התקיפות וההפרות של חמאס

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כז תשרי ה'תשפו (19.10.25)

45

39

like

1

dislike

ישראל העבירה מסר ברור לחמאס כי לא תעבור על הפרות הפסקת האש בשתיקה בכלל הדרכים האפשריות • במקביל לאזהרה דחופה שהוציא דובר צה"ל לתושבי הרצועה, הצהרות לוחמניות מטעם ראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל, כוחותינו יצאו לתקיפות עצימות ברחבי עזה • ארגון הטרור שהתנער מהאחריות על ההפרות, ניסה להתקפל ואמר כי ימסור חלל חטוף נוסף "אם התנאים יאפשרו זאת"


עזה שוב רועדת: לאחר ההפרות החוזרות ונשנות של ארגון הטרור חמאס, ישראל העבירה מסר כי לא תעבור על כך בשתיקה והחלה לתקוף בעוצמה במרכז הרצועה. כתבנו הצבאי הלל ביטון פרסם כי כוחותינו הפציצו תשתית טרור אליה צה"ל עוד לא הגיע, כאשר מדיווחים ברצועה עולה כי חוסל מחבל נוח'בה בכיר.

כמסר על כוונותיה הבלתי מתפשרות של ישראל, דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, פרסם הודעת אזהרה דחופה לתושבי רצועת עזה, בה נכתב: "בעקבות ההפרות החוזרות ונשנות של הסכם הפסקת האש והתקיפה הפלילית שביצעו גורמי טרור של חמאס הבוקר, צה"ל יגיב בעוצמה רבה נגד תשתיות טרור ונגד גורמי חמאס".

עוד הוסיף: "למען ביטחונכם, ובשל הפשיטות המתמשכות, יש להימצא אך ורק בצד המערבי של הקו הצהוב. האזור המסומן באדום נחשב לאזור לחימה מסוכן מאוד – כל מי שנמצא בו מתבקש להתפנות מערבה באופן מיידי".

לאחר מכן, צה"ל פרסם כי בגל תקיפות שלישי היום, כוחותינו תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה: "צה"ל תקף כעת תוואי תת-קרקע אשר שימש את ארגון הטרור חמאס בעבר להחזקת חטופים", נמסר.

maximize-image
images-count5+
תקיפות בעזה | צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן פרסם כי כוחותינו תקפו תשתית טרור משמעותית במרחב נוסיראת שלא הותקפה עד כה. מדובר בגל התקיפות השני ברצועה, מאז נכנסה לתוקף הפסקת האש. בתיעודים מעזה ניתן לראות את העשן המיתמר מעל גגות הבניינים.

תקיפות צה"ל ברצועה | קרדיט: רשתות ערביות

במסגרת התקיפה, הוטלו עשרות חימושים על תשתית הטרור, כאשר הפיקוד תקף כ-12 מטרות קרב הבזק ועוד מספר דרילרים בתת קרקע. ייתכן כי עד עתה כוחותינו נמנעו מלהשמיד את המטרה בשל הימצאות חטופים בקרבת היעד, כעת מששוחררו כל החטופים החיים ישנה פחות מניעה לתקוף במרחב.

זמן קצר לאחר מכן, יצא דיווח מפי "מקורות יודעי דבר" באל-ערביה, על כך שכוחותינו חיסלו בתקיפות את יחיא אלמבחוח, מפקד פלוגת נוח'בה בחטיבת צפון עזה. יעד ההפצצה היה בית קפה בא-זוואידה במרכז עזה.

maximize-image
images-count5+
צילום: רשתות ערביות
maximize-image
images-count5+
צילום: רשתות ערביות

ברקע הפרת ההסכם, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות עם כלל גורמי הביטחון. בתום הערכת המצב, רה"מ הורה לראשי מערכת הביטחון לפעול בעוצמה בכל רחבי הרצועה.

דקות לאחר הודעתו של נתניהו, גם השר כץ הגיב ואמר: "חמאס ילמד היום בדרך הקשה כי צה"ל נחוש להגן על חייליו ולמנוע כל פגיעה בהם. הנחינו את צה"ל לפעול בעוצמה מול מטרות טרור של החמאס בעזה. החמאס ישלם מחיר כבד על כל ירי והפרה של הפסקת האש ובמידה והמסר לא יובן – עוצמת התגובות תלך ותגבר".

maximize-image
images-count5+
תקיפות בעזה | צילום: רשתות ערביות

דובר צה"ל שלח מסר דומה לארגון הטרור וכתב: "מוקדם יותר היום, מחבלים ירו טילי נ"ט וביצעו ירי לעבר כוחות צה"ל, אשר פעלו להשמדת תשתיות טרור במרחב רפיח בהתאם לתנאי ההסכם. צה"ל החל בתקיפות מטוסי קרב של חיל האוויר ובירי ארטילרי במרחב רפיח להסרת איום, והשמידו מספר פירים מבצעיים ומבנים צבאיים בהם זוהתה פעילות של מחבלים. מדובר בהפרה בוטה של הסכם הפסקת האש, צה"ל יגיב בעוצמה".

התקיפות ברצועה | צילום: רשתות ערביות

בארגון הטרור ניסו למנוע מישראל להמשיך לתקוף ברחבי הרצועה באמצעות טרור פסיכולוגי. חמאס הודיע כי "מצא היום" חלל חטוף נוסף, ויימסור אותו ליידי ישראל בתנאי שתקיפות כוחותינו ברצועה ייפסקו. בהודעת ארגון הטרור נכתב כי היום מצאו גדודי אלקסאם את גופתו של אחד מהחללים החטופים במהלך פעולות חיפוש מתמשכות. חמאס ציין כי החלל יימס "אם תנאי השטח יהיו מוכנים לכך". באם ארגון הטרור באמת ישחרר חלל חטוף, יוותרו בידיי חמאס 15 חטופים.

כאמור, הבוקר, הסכם הפסקת האש הופר באופן בוטה על ידי ארגון הטרור חמאס. המחבלים החלו בסדרת תקיפות חמורות נגד כוחות צה"ל במרחב רפיח וג'באליה. באירועים, שהתרחשו בזה אחר זה, מחבלים ביצעו ירי לעבר כלי רכב הנדסיים של צה"ל. הפרות אלו מצטרפות לעיכוב בהשבת גופות החללים החטופים במסגרת העסקה.

בארגון הטרור חמאס ניסו לתרץ את הפרת הסכם הפסקת האש באופן מגוחך והתנערו מאחריות: "אין לנו ידיעה על אירועים או עימותים באזור רפיח, שכן אלו אזורים אדומים שנמצאים תחת שליטת הכיבוש, והקשר מנותק עם שאר הקבוצות שלנו שם מאז חזרת המלחמה במרץ השנה". נמסר מטעם ארגון הטרור. "אין לנו קשר לאירועים המתרחשים באזורים אלו ואיננו יכולים לתקשר עם אף אחד מלוחמינו שם אם עדיין יש מישהו מהם בחיים", נכתב בהודעה.

מחבלי החמאס בשחרור חטופים בחודש פברואר |
maximize-image
images-count5+
מחבלי החמאס בשחרור חטופים בחודש פברואר | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

מכלל הקשת הפוליטית נשמעה קריאה לחזור לתקוף ייעדי טרור ברצועה בשל הפרת ההסכם הבוטה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הצהיר: "אני קורא לראש הממשלה להורות לצה"ל על חידוש מלא של הלחימה ברצועה במלוא העוצמה. דמיונות השווא שחמאס יהפוך את עורו, או שאפילו יעמוד בהסכם שעליו הוא חתם, מתבררים כצפוי כמסוכנים לביטחוננו. את ארגון הטרור הנאצי יש להשמיד עד תום – ויפה שעה אחת קודם".

חברת הקבינט המדיני-ביטחוני השרה אורית סטרוק הוסיפה: "מתקפת חמאס על כוחותינו ברפיח אינה "הפרת הסכם". אפילו לא 'הפרה משמעותית'. זו הכרזה במעשים באופן הברור ביותר, שאין הסכם. יש לחדש את המלחמה, ולהכריע בה!".

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי הדגיש בשפה האנגלית כי כל עוד חמאס קיים, תשרור מלחמה, והדגיש: "מלחמה נגד הציונות היא הדבר היחיד שמגדיר את חמאס – וליתר דיוק, היא הדבר היחיד שקובע את הזהות הלאומית הפלשתינית, שאין לה קיום עצמאי משלה".

maximize-image
images-count5+
פעילות כוחותינו ברצועת עזה, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

גם באופוזיציה הצטרפו לקריאות הנחרצות. אפילו יו"ר "הדמוקרטים" יאיר גולן הכריז כי "מתקפת חמאס בעזה מחייבת תגובה נחרצת – רק קובעים את המשחק הכללי. הניצחון המוחלט ברצועת עזה מחייב בניית שלטון חלופי מתון לחמאס – סוגייה שהממשלה הפקרה ובחרה בכישלון המוחלט".

ח"כ אביגדור ליברמן טען כי במזרח התיכון מבינים רק שפה אחת – עוצמה, וציין: "חמאס מותח את הגבולות כי יש מי שאפשר לו. התגובה היחידה לטרור ולחמאס היא עוצמה. כוח. קיר ברזל!".

עקבו אחרינו גם ב-Google News