accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

גולשי C14 משוכנעים: יש לחזור ללחימה בעקבות הפרת הפסקת האש

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כז תשרי ה'תשפו (19.10.25)

9

26

like

0

dislike

רוב מוחלט של הגולשים סבורים כי יש לחזור ללחימה ברצועת עזה • מספר מצביעים זעום בלבד מאמין כי עדיין יש להתמיד בהפסקת האש למרות ההפרה החמורה • אלו הנתונים של סקר הגולשים שפרסמנו בערוץ הוואטסאפ שלנו, שבו השתתפו קרוב ל-2000 גולשים


גולשי C14 בערוץ הוואטסאפ שלנו השתתפו בסקר שפרסמנו היום (ראשון) על רקע ההפרה החמורה של הפסקת האש ברצועת עזה ע"י מרצחי החמאס. בסקר נשאלו הגולשים האם בהמשך לתקריות ברפיח, יש לחזור ללחימה או להתמיד בהפסקת האש.

להצטרפות לערוץ הוואטסאפ של עכשיו 14 – לחצו כאן

בסקר השתתפו עד כה קרוב ל-2000 גולשים, והתוצאות מצביעות על הכרעה ברורה: רוב מוחץ מהמצביעים סבורים כי על הקבינט המדיני- ביטחוני להנחות את צה"ל לחזור למלחמה בעקבות ההפרה החמורה.

כזכור, מוקדם יותר הבוקר כתבנו הצבאי, הלל ביטון רוזן, דיווח כי הפסקת האש עם חמאס הופרה היום בשתי תקריות אש חמורות שהתרחשו במרחב רפיח שבדרום רצועת עזה. באירועים, שהתרחשו בזה אחר זה, בוצע ירי של מחבלים לעבר כלי רכב הנדסיים של צה"ל. הפרות אלו מצטרפות לעיכוב בהשבת גופות החללים החטופים במסגרת העסקה.

maximize-image
images-count1+
מחבלי חמאס בעזה לאחר נסיגת כוחותינו | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

להצטרפות לערוץ הוואטסאפ של עכשיו 14 – לחצו כאן

האירוע הראשון התרחש כאשר אירע פיצוץ בכלי הנדסי צה"לי. על פי החשד הראשוני, "מחבלים ביצעו לעברו ירי נ"ט או הפעילו מטען", מסר ביטון רוזן. זמן קצר לאחר מכן, ובאירוע נפרד, עלה חשד לירי צליפה שבוצע לעבר כלי הנדסי נוסף שפעל באותו המרחב.

דובר צה"ל אישר את פרטי התקרית והבהיר כי ישראל לא תעבור על כך בשתיקה: "מוקדם יותר היום, מחבלים ירו טילי נ"ט וביצעו ירי לעבר כוחות צה"ל, אשר פעלו להשמדת תשתיות טרור במרחב רפיח בהתאם לתנאי ההסכם. צה"ל החל בתקיפות מטוסי קרב של חיל האוויר ובירי ארטילרי במרחב רפיח להסרת איום, והשמידו מספר פירים מבצעיים ומבנים צבאיים בהם זוהתה פעילות של מחבלים. מדובר בהפרה בוטה של הסכם הפסקת האש, צה"ל יגיב בעוצמה", נמסר מצה"ל.

maximize-image
images-count1+
נתניהו יכריז על חזרה ללחימה מלאה? | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בעקבות ההפרה החמורה התייעצות עם כלל גורמי הביטחון. בתום הערכת המצב, רה"מ הורה לראשי מערכת הביטחון לפעול בעוצמה בכל רחבי הרצועה.

בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נכתב: "בעקבות הפרת הפסקת האש מצד חמאס, ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות עם שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון והנחה לפעול בעוצמה נגד יעדי טרור ברצועת עזה".

דקות לאחר הודעתו של נתניהו, גם השר כץ הגיב ואמר: "חמאס ילמד היום בדרך הקשה כי צה"ל נחוש להגן על חייליו ולמנוע כל פגיעה בהם. הנחינו את צה"ל לפעול בעוצמה מול מטרות טרור של החמאס בעזה. החמאס ישלם מחיר כבד על כל ירי והפרה של הפסקת האש ובמידה והמסר לא יובן – עוצמת התגובות תלך ותגבר".

מעוניינים להשתתף בסקרים החמים שלנו? הצטרפו עכשיו לערוץ הוואטסאפ החדש שלנו – והישארו מעודכנים סביב השעון!

עקבו אחרינו גם ב-Google News